Viis eriti tüütut viisi, kuidas oma sõpradele sotsiaalmeedias närvidele käid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment suhtluskeskkonna Twitter avalehelt.
Fragment suhtluskeskkonna Twitter avalehelt. Foto: Postimees.ee

Su sõbra Facebooki seina järgi võid paika panna tema liikumistrajektoori või näeb tema Twitteri uudisvoog välja kui PR-kampaania. PR-spetsialist Ed Zitron kirjutab Inc.com`is isiklikele kogemustele viidates asjadest, mida keegi ei taha näha oma sotsiaalmeedia uudistevoos.

Sinu LinkedIni profiil näeb  välja nagu turunduskampaania. Eelmisel nädalal sain kutse LinkedIn`i kelleltki, kes tituleeris end kui parimat PR-firma juhti, kirjutab Zitron. Läksin kohe Bill Gatesi LinkedIn`i lehele vaatama, kas ta nimetab ennast sealt maailma muutnud tehnoloogiagigandi asutajaks. Ei midagi sellist. Ehk et ei pea nimetama end ise eksperdiks, vaid näitama oma töökogemusi ja –tulemusi. Küllap siis inimesed ise ka aru saavad, kui hea tegija sa oled.

Kas sulle päriselt ka kõik need asjad meeldivad, mida sa laigid? Mul oli kord tuttav, kes laikis kõike oma klientidega seonduvat – alates veini degusteerimistest lõpetades suvaliste piltide ja artikliteni. Tema Facebooki uudistevoog nägi välja rohkem firmateadete kuulutustetulbana kui isikliku seinana.

Sinu Twitteri uudistevoog on igav. Ainult ettevõtte toodangu ja kitsa eriala ümber käiv jutt on igav ja ebahuvitav inimestele laiemalt. Mõtle, kes on su järgijad ja püüa leida midagi, mis võiks neid huvitada. Ja ära palu oma postitusi jagada, sest nii tundud väga meeleheitlikuna.

Sa ei pööra lugejatele tähelepanu. Hiljuti lugesin oma viie aasta vanuseid Twitteri-säutse. Neist ridadest on näha, kui meeleheitlikult üritasin teha nii, et ajakirjanikud kirjutaks minu klientidest. Muidugi ei saanud ma mingeid vastuseid ja paljud blokeerisid mu hoopiski ära. Probleem oli selles, et ma ei pööranud tähelepanu sellele, kuidas ajakirjanikud Twitterit kasutavad.

Sa suhtled nagu robot. Need postitused, mille eesmärk on paista äge, huvitav või kadedust tekitav, võiksid ära jääda. Ära kiusa inimesi ka žargooniga, millest vaid vähesed aru saavad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles