Noorem rahvas hoidub hankimast uusi sõiduriistu ning põhjustab peavalu autotööstusele, mis üritab meeleheitlikult meeldida nii vananevatele autoostjatele kui tühjavõitu taskutega iPhone’i-põlvkonnale.
Lääne noorus ei soovi uusi autosid
Mullu kerkis uute autode ostjate keskmine iga Saksamaal ajalooliselt kõrgele – 52,2 eluaasta peale. Sama trendi on täheldatud ka teistes tööstusriikides.
Nagu näitab Saksa statistika, olid 2013. aastal vaid 27 protsenti uute autode soetajatest alla 45 aasta vanused, kirjutab Financial Times.
Autotööstus on väga ärevil: kas linnanoored ei peagi enam oluliseks isikliku auto omamist ning raiskavad vaba raha millegi muu, näiteks tarbeelektroonika peale?
Sarnaselt paljudele lääneriikidele elatakse ka Saksamaal nüüd tunduvalt vanemaks ning saadakse vähem lapsi. Seetõttu ei pääse autotööstus «hallipäiste» uute autode ostjate eest kuhugi.
Samas ei tohi autotootjad kukkuda läbi noorte ligimeelitamisega – muidu on klient konksu otsast lahti kogu eluks.
Nii näiteks meisterdab isegi «vana ja väärikas» Mercedes-Benz nüüd sportlikumaid ja kompaktsemaid masinaid, toppides need täis elektroonikat.
«Noored autoostjad surevad välja. Üksnes massiline immigratsioon suudaks hoida Saksa autoturu järgmise kümne aasta jooksul praegusel tasemel,» ütles Ferdinand Dudenhöffer Duisburg-Esseni ülikooli autouuringute keskusest.