Turundusguru: Nokia kõrbes, sest võttis kuulda kliente

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nokia logo.
Nokia logo. Foto: SCANPIX

Nokial läks halvasti, sest ettevõte võttis kuulda kliente, ütles turundusguru Soome Ice Live seminaril esinenud Seth Godin Kauppalehtile.

Klientide all mõtles Godin operaatorfirmasid Vodafone, AT&T ja Turkcell.

Operaatorfirmad soovisid odavaid telefone ja Nokia tegi neid muudkui juurde ja need olid üsna samasugused nagu kõik muud telefonid. Vastukaaluks tõstab Godin esile Apple'i iPhone'i, mis eristub selgelt Nokia masstoodangust.

Turundusspetsialist tõdeb, et turundus muutub lähiaastail palju rohkem kui seni. Ta väidab, et väheneb toodete reklaam massidele. Selle asemel käsitletakse kliendirühmi erinevalt ja kõigile saadetakse eri sõnum.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles