Taani visionäär õpetab inimestele oma ideede müümist

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Anders Midtgaard.
Anders Midtgaard. Foto: Erakogu

Jaanuari lõpus esineb Tallinnas Taani visionäär ja juhtimiskonsultant Anders Midtgaard, kes annab nõu, kuidas ennast kuuldavaks teha ja oma ideid juhtkonnale maha müüa. Samuti oskab ettevõtteid nõustav mees aidata firmadel end tööotsijate silmis atraktiivsemaks muuta.

Midtgaard tunnistab, et personalivaldkond vajab igal pool maailmas tugevat ülesraputamist, sest vanaviisi enam jätkata ei saa. Ehkki põhiprobleem on sama mis alati – kuidas meelitada ja hoida häid töötajaid (talente) – on olukord palju muutunud. Enam ei tasu oodata, et talendid tulevad ise ja koputavad uksele, sest seda nad ei tee. «Enamiku ettevõtete oskus või suutlikkus potentsiaalsetele tööotsijatele oma firmat ja töökohti «müüa» on samuti väga nõrk. Töökuulutused on igavad, standardsed ja ei inspireeri üldse, nii et tööotsija ei saa mingit ettekujutust, milline see ettevõte on või mida seal töötamine tähendab,» tõdeb Midtgaard.

Värbajad veavad inimesi läbi tüütute värbamisprotseduuride üksnes selleks, et lõpuks aru saada, et leidsid vale inimese. Samas on ka CVd sarnased ning vahel hullemad kui oleks telefoniraamatu lugemine. Kogu see värbamisprotsess on kõigi jaoks stressi ja pahameelt tekitav. Personalivaldkond lausa kisendab tugeva ülesraputamise järele.

Teema – kuidas oma ideid juhtkonnale maha müüa, on samuti probleem, millega kõik personalitöötajad iga päev oma töös kokku puutuvad. Sageli jäävad töötajate ettepanekud või innovatiivsed ideed juhtkonna poolt tähelepanuta.

Ideede müümise edu võti seisab Midtgaardi sõnul lühidalt järgmises: esiteks peab olema endal vaimustus, et see idee on midagi erilist, teiseks peab olema ajastus õige, kolmandaks tuleb leida toetajaid oma ideele ning loomulikult tuleb osata oma ideed selgelt visualiseerida. Et näiliselt hullust ideest võib asja saada, kinnitab Midtgaardi enda värske tegevus. Eelmisel aastal asutas ta ettevõtte nimega Hopin Academy, mis paneb uue tehnoloogia inimeste heaks tööle: eesmärk on muuta inimesed õnnelikumaks ja arendada nende oskusi. Kui praegu on ettevõte esindatud Lääne-Aafrikas Ghanas ja Sierra Leones, siis tegevust on alustatud ka USAs ja Midtgaardi kodumaal Taanis. «Olen väga uhke selle üle, et Hopin Academy sai üldse hoo sisse, sest inimesed pidasid mind hulluks, kui hakkasin ettevõtet üles ehitama koos inimestega, keda ma pole tänase päevani kohanud (koostööpartnerid Ghanas), aga nüüdseks on meil ette näidata ka tulemused,» räägib ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles