Swedbank: investeerimisjulgus maanteetranspordis on taastumas

, Swedbanki maanteetranspordi sektori juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veoauto. Pilt on illustratiivne.
Veoauto. Pilt on illustratiivne. Foto: Politsei

Kuigi käesoleval aastal on kolme esimese kvartali jooksul veonduse ja laondusega seotud ettevõtete panus majanduskasvu olnud tagasihoidlikum kui möödunud aastal, siis maanteetranspordi mahud on näidanud isegi väikest kasvu ning üldine meelsus sektori ettevõtete seas pigem stabiilne, kirjutab Swedbanki maanteetranspordi sektori juht Marko Lukk.

Ettevõtejate meelestatust kajastab ka käesoleva aasta jaanuarist novembrini müüdud uute raskeveokite arv, mida on 12 protsenti rohkem kui möödunud aastal ehk ca 750 ühikut. Täiendavaid suuri muudatusi veokimüügi numbrites aasta lõpus oodata ei ole, kuna traditsiooniliselt jäävad detsembri müügid võrreldes teiste kuudega madalamale tasemele. Uute masinate registreerimine lükatakse värskema registreerimasaasta passi saamise nimel järgmise aasta jaanuari. Seetõttu võiks prognoosida uute raskeveokite aastalõpu müüginumbriteks ligikaudu 800 ühikut.

Kindlasti on osaliselt müügimahtude kasvu taga ka raskeveokite üleminek Euro 6 keskkonnanormidele. Kõrgem keskkonnasäästlikus muudab veokid kallimaks ning kuna käesoleval aastal oli võimalik soetada veel ka uusi Euro 5 keskkonnanormidele vastavaid raskeveokeid, siis nii mõnigi ettevõtja otsustas sel aastal pigem viimaste kasuks ning tõi oma investeerimisplaanid varasemaks.

Tänavuse aasta veokimüügi numbritega oleme 2006. aasta tasemetest maas ca 40 protsenti ning 2007. aasta tasemetest, mis on Eesti kõigi aegade kõrgeim näitaja, oleme maas ca 50 protsenti.

Markide osas juhivad müügiedetabelit jätkuvalt Scania ja Volvo, kumbki ca 30protsendilise turuosaga, neile järgnevad Mercedes (20%), DAF (11%) ja MAN (5%).

Uusi haagiseid on novembri seisuga registreeritud 967, mis on 18 protsenti madalam, kui möödunud aastal. 2012. aasta müük oli aga viimaste aastate edukaim 1218 haagisega, seega võrdlusbaas on suhteliselt kõrge. Enimmüüdud markide edetabelit juhib ülekaalukalt Krone ca 40protsendise uue müügi turuosaga, järgnevad Schmitz ja Kögel vastavalt 25 protsenti ning 9 protsenti uue müügi turuosaga.

Võrdluseks võib tuua Euroopa, kus novembris registreeriti 22 483 uut raskeveokit, mis on 30,8 protsenti enam, kui möödunud aasta novembris. Kõigil suurematel turgudel olid märkimisväärsed kasvud, Saksamaal 20,3%, Hispaanias 41,4%, Prantsusmaal 15%, Itaalias 22,5% ja Suurbritannias 38,8%. Alates augustist on selgelt märgata raskeveokite müüginumbrite kasvu Euroopas. Viimased kuud on raskeveokite müüginäitajad viinud sisuliselt samale tasemele kui möödunud aastal, erinevus on vaid -0,6%. Kokku on käesoleval aastal Euroopas registreeritud 197 905 uut raskeveokit.

Kindlasti on antud numbreid oluliselt mõjutamas ka nö odavamate Euro 5 keskkonnanormatiividele vastavate masinate soetamine, kuid tundub, et investeerimisjulgus maanteetranspordisektoris on taastumas.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles