Kas internetimull on või mitte?

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratsioon: Allikas: Yahoo! Finance; graafika: Silver Alt

Finantsturgudel on viimastel nädalatel räägitud võimalikust mullist juba sedavõrd palju, et nii mõnedki juba räägivad, et tegemist on mullijutu mulliga.

Eriti ettevaatlikuks teeb investoreid tehnoloogiaaktsiate hinnatõus, sest selle liikumist peegeldav Nasdaqi koondindeks on kerkinud juba 4000 punktile ehk tasemele, mida pole nähtud eelmise sajandi tehnoloogiamullist saadik. Eriti ärevakstegevalt kiire hinnatõusu on teinud mitmete internetifirmade aktsiad.

Näiteks seni kasumita töötanud sotsiaalmeediafirma Twitter aktsia on veidi enam kui kuuga, mil ettevõtte aktsiatega kaubeldakse New Yorgi börsil, kerkinud üle kahe korra.

Facebook, mille börsidebüüt poolteist aastat tagasi ebaõnnestus, on alates suvest kosunud ning nüüd on aasta algusest kerkinud juba enam kui kaks korda.

Otsingumootorifirma Google, mida võib internetifirmade seas juba vanaks tegijaks nimetada, on sel aastal samuti paisu tagant lahti saanud, aktsia hind ületas oktoobri keskel 1000 dollari taseme.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles