Linus Holmgren: osa juhte peavad endiselt töötajaid kergesti asendatavaks

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linus Holmgren
Linus Holmgren Foto: Erakogu

Aina enam räägitakse sellest, kuidas tööandja peaks hoolitsema oma maine eest, et inimesed tahaksid tema juurde tuua. Linus Holmgren, kes on selles vallas Skandinaavias eeskõneleja ning esineb jaanuari lõpus konverentsil «Unistuste tööandja – 100 ideed», räägib, mida õigupoolest tähendab olla unistuste tööandja.

Järgneb intervjuu Linus Holmgreniga.

Eestis käsitletakse tööandja brändist rääkides ennekõike palgateemasid. Kui suur on see valdkond tegelikult?

On palju eri asju, millega oma töötajaid tasustada ja motiveerida. On suur väljakutse leida üles need õiged mõjurid! Selleks, et üldse tööjõuturul talentide pärast võistelda, tuleb paika saada põhilised asjad nagu väärikas palk ja muu sinna juurde kuuluv. Kuid enne kui hakkate oma töötajatele pakkuma väga erinevaid asju, mida te arvate, et nad võiks vajada, tuleks mõista, millised tegurid on motiveerivaks just konkreetse töötajaskonna puhul.  Palju sõltub, mis tüüpi töötajaid te oma ärieduks vajate. Kas müüjaid poodidesse, töölisi tehastesse insenere arendusüksustesse või kõigist natuke. Suurim väljakutse on just neid inimesi motiveerivaid tegureid mõista ja seejärel kujundada atraktiivne töökoht ja pakkumine.

Mis on suurimad raskused unistuste tööandjaks saamisel?

On eluliselt tähtis, et tippjuhtkond ka tegelikult mõistaks, et õiged töötajad muudavad organisatsooni palju edukamaks. Tänini on alles juhte, kelle arvates on töötajad asendatavad nagu mööbel, mistõttu pole oluline, keda palgata.  Ja on muidugi ka tõsi, et osad oskused on kergemini asendatavad. Seevastu kogenud insenere, IT-spetse ja müügimehi palgata on palju keerulisem. Kuid ma tean, et iga töötaja saaks olla produktiivsem kui nad tunneks endi kaasatust ja oleks õigesti motiveeritud. Mina kutsun seda «talendi perspektiivikuseks». Niisiis algab iga tööandja brändi ehitamine küsimusega: mis rolli omab sinu töötaja ettevõtte tulemuste saavutamisel.

Eestis on täheldatud väga kõrget töötajate rahulolematust oma töökohtadega. Mis rohtu selle probleemi leevendamiseks pakkuda?

Võin kinnitada, et edu algab sellest, et organisatsioon on endale tööle palganud õiged inimesed ja siis neid õigel moel kaasanud. Ja pole üldse tähtis, mis alal ettevõte tegutseb.

Ainult inimesed on need,  kes suudavad luua erilise eduloo.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles