Miks merd laeva järgi ümber ehitatakse

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Heltermaa sadam.
Heltermaa sadam. Foto: Mihkel Maripuu

AS Saarte Liinid juhatuse liige Villu Vatsfeld vastab E24 küsimusele, miks nüüd Heltermaa ja Rohuküla sadamaid uute parvlaevade järgi ümber ehitatakse, kui algul oli juttu, et laevad ehitatakse täpselt olemasolevasse kanalisse sobivaiks.

«Parvlaevasadamate rekonstrueerimisprojekti algvariant koostati 2004. aastal, uute laevade ehitamine algatati vedaja poolt aga 2006. aastal ja nende parameetrid esitati sadama haldajale ASile Saarte Liinid 2007. aastal. Siis ilmnes, et vedaja on alustanud selliste parvlaevade projekteerimist ja ehitust, mille parameetrid, sildumis- ja laadimissüsteem erinesid oluliselt seni kasutatud parvlaevadest,» selgitas Vatsfeld asjade käiku.

Seega tuli eranditult kõik projekti kaasatud sadamad (Virtsu, Kuivastu, Rohuküla ja Heltermaa) selliste aluste teenindamiseks ringi projekteerida ja ehitada.

BLRT Grupi Postimehes ja mujal meedias avaldatud väide, et «Muhumaa on projekteeritud, ehitatud ja loodud sõitma Lääne-Eesti saarte ning mandri vahel» on Vatsfeldi hinnangul tõest küllalt kaugel. Ta ütles, et kogu aeg on sadamaid kohandatud ja ümber ehitatud parvlaevade järgi, näiteks ka siis, kui parvlaev Viire liinile toodi.

«Muhumaa on võib-olla tõesti loodud sõitma Lääne-Eesti saarte vahel, kuid päris kindlasti ei ole ükski uutest parvlaevadest projekteeritud kasutama seniseid sadamaid,» lausus Saarte Liinide esindaja.

Ta lisas, et sadamate haldaja ja omanik ehk riik tulid projekti muutmisega vedajale vastu väga konkreetsel põhjusel – vedaja lubas, et uued parvlaevad vähendavad oluliselt ülesõidu-, oote- ja laadimisaega.

«Kuna sadamate haldaja AS Saarte Liinid on riigile kuuluv ettevõte, on nelja parvlaevasadama rekonstrueerimisega seotud projekteerimine ja ehitamine olnud algusest peale avalik protsess. Kõik tööde teostajad on valitud läbi avalike hankeprotseduuride ja need on teinud analoogseid töid mujal Läänemere piirkonnas. «Sadamate haldajal ei olnud ühtegi põhjust eeldada, et valitud ettevõtjad teevad oma töö ebakvaliteetselt,» sõnas Vatsfeld.

Seni parvlaev Muhumaa kasutamisel kogutud info baasil nõuavad sadamate projektid ja veealused tööd veelkordset ringi tegemist laeva vajaduste järgi, mitte laeva ringi tegemist sadama järgi. Kas tegemist on laeva- või sadamaprojekteerija puuduliku tööga, peab otsustama vajadusel juba asjatundjate komisjon või ekspertiis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles