Oktoobris kiirenes jaemüügi kasv

Liisu Arumäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Todukaupade hinnatõus on aeglustunud.
Todukaupade hinnatõus on aeglustunud. Foto: Stanislav Moshkov / Õhtuleht

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes selle aasta oktoobris eelmise aasta oktoobriga võrreldes püsivhindades seitse protsenti, teatab Statistikaamet. Kui septembris kasvas jaemüük aastases võrdluses neli protsenti, siis oktoobris jaemüügi kasv mõnevõrra kiirenes.

Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad, oli jaemüük kolm protsenti väiksem kui eelmise aasta oktoobris. Enim suurenes jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ning väljaspool kauplusi (kioskid, turud, otsemüük), kus jaemüük kasvas aastaga rohkem kui poole võrra (67%). Selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest tegevusala osatähtsus on väga väike – tänavu oktoobris oli see 1,9 protsenti.

Keskmisest enam suurenes oktoobris jaemüük posti või interneti teel (28%), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (22%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmetega, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega (12%).

Toidukaupade kauplustes suurenes jaemüük eelmise aasta oktoobriga võrreldes neli protsenti, eelmiste kuudega võrreldes jaemüügi kasvutempo mõnevõrra kiirenes. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju soodusmüügikampaaniad, samuti eelmise aasta madalam võrdlusbaas ning toidukaupade hinnatõusu aeglustumine. Kui septembris oli toidukaupade aastane hinnatõus 2,7 protsenti, siis oktoobris 1,7 protsenti.

Mootorikütuse jaemüük kasvas 2012. aasta oktoobriga võrreldes püsivhindades kaks protsenti.
Eelmise kuuga võrreldes suurenes oktoobris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades kuus protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv üks protsent.

2013. aasta kümne kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta sama perioodiga võrreldes püsivhindades viis protsenti.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli oktoobris 475,3 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 83 protsenti. 2012. aasta oktoobriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades viis protsenti, eelmise kuuga võrreldes kuus protsenti. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles