Välismaa autojuhtide kõrgemalt maksustamine levib

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tuleva aasta aprillis hakkab Suurbritannia enda teede kasutamise eest küsima välismaa veoautodelt kuni kümme naela (12 eurot) päevas, sama kaaluvad Läti ja Belgia.
Tuleva aasta aprillis hakkab Suurbritannia enda teede kasutamise eest küsima välismaa veoautodelt kuni kümme naela (12 eurot) päevas, sama kaaluvad Läti ja Belgia. Foto: Meelis Meilbaum / Virumaa Teataja

Hetkel on Euroopas seitse riiki, kelle maksud ja teekasutusload on kohalike ja välismaalaste seiskohast erinevad.

Tuleva aasta aprillis hakkab Suurbritannia enda teede kasutamise eest küsima välismaa veoautodelt kuni kümme naela (12 eurot) päevas. Sama kaaluvad Läti ja Belgia, kirjutab The Economist.

Välismaalastelt suurema maksu küsimine läheb vastuollu Euroopa Liidu reeglitega. Et nendest kõrvale põigata, on enamik skeeme üles ehitatud põhimõttel, et maksustatakse kõiki autosid ja veokeid, raha aga tagastatakse kohalikele läbi nende autode maksude vähendamise. Teekasutuslubade skeem on veidi teistsugune: valitsused küsivad märgatavalt kõrgemat päevamaksu lubade eest, mis kestavad kuni üks nädal, võrreldes aastaste lubadega. Kuna lühiajaliste lubade ostjad kipuvad olema välismaalt, siis Euroopa Komisjoni sõnul maksavad nad tihti kaheksa korda rohkem, kui kohalikud.

Viimased uuringud näitavad, et sellised maksusüsteemid mitte ainult ei pidurda majanduse arengut, vaid kahjustavad ka Euroopa konkurentsivõimet. Transpordi nõustamisfirma ProgTrans ütles 2012. aastal, et kui kõik Euroopa Liidu riigid seadustaksid maksud, mis pakuti välja 2008. aasta Euroopa Liidu direktiivis, siis maksaks see 2013. aastaks Euroopa ärisektorile 34 miljonit eurot. Ainult Austria, Tšehhi, Prantsusmaa ja Saksamaa, kui kesksed transpordiriigid, saaksid sellest kasu. Ülejäänud riigid jääksid kahjumisse, eriti kannataks Itaalia, Portugal ja Hispaania.

See muudatus häiriks ka väiksemaid riike. Suurbritannia transpordiministeerium tõi välja, et nende pakutud kümnenaelane maks tõstab veokulusid kolm protsenti, millest on välja arvatud võimalikud vähenenud konkurentsi kulud. Autoveoühingu esindaja Peter Cullumi sõnul maksaksid selle lõpptulemuse kinni transpordifirmad ja nende kliendid.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles