Kaheksa levinud käitumismustrit, millest tasuks vabaneda

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Klatš.
Klatš. Foto: SCANPIX

Alljärgnevad käitumismustrid oleks mõistlik alatiseks unustada. Vastutasuks kasvab sinu produktiivsus tööl, paranevad suhted ja vaimne enesetunne, kirjutab Inc.com.

Ei vaata enam telefoni samal ajal, kui kellegagi räägin. Võib-olla oled oma vestluskaaslasel palunud oodata seni, kuni oma telefoni kontrollid või sõnumile vastad. Jätsid ta ootama ja demonstreerisid niimoodi oma lugupidamatust. Ära enam nii tee, sest just see inimene, kellega praegu räägid, on hetkel kõige olulisem. Telefon võib oodata.

Ei tegele enam koosolekul kõrvaliste asjadega. On väga lihtne olla kõige targem inimene ruumis – lõpeta lihtsalt koosolekul kõrvaliste asjadega tegelemine. Sa võid hämmastuda, kui palju on võimalik koosolekul õppida ja probleeme lahendada, kui sa keskendud kõige olulisemale – koosolekul kaasatöötamisele.

Ei mõtle enam inimestele, kellel minu elus puudub roll. Marsielanikel on täiesti ükskõik, kas sa mõtled nende peale või mitte. Kuid sinu pereliikmetel, sõpradel ja töötajatel ei ole ükskõik. Ehk et tähelepanu tuleks jagada inimestele, kes on sinule olulised ja kellele sina oled oluline.

Lülitan sõnumimärguanded välja. Telefon või arvuti piiksatab iga kord, kui tuleb sõnum, kui keegi ütleb midagi Skype'is, Facebookis jne. Kui tegeled millegi olulisega, siis on väga tähtis, et saaksid seda teha segamatult. Ehk et keskendu sellele, mida sina parasjagu teed, mitte sellele, mida mingid teised inimesed kuskil teevad.

Ei lase minevikul mõjutada tulevikku. Tehtud vead on väga väärtuslikud, õpi neist ja lase neil minna. Lihtne öelda, raske teha? Sõltub, kuidas mõelda. Minevikku võib näiteks võtta kui treeningut – oled õppinud tehtud vigadest selleks, et tulevikus paremini hakkama saada.

Ei oota enam kindlapeale edu. Kunagi ei saa olla kindel edu saabumises ja sellepärast pole ka mõtet seda tunnet oodata. Küll aga saad olla kindel, et oled edu saavutamiseks teinud kõik endast oleneva. Ehk et lõpeta ootamine ja tegutse.

Ei räägi inimesi taga. Tagaselja teiste vigade arutamisele raisatud aega saab kulutada oluliselt tõhusamalt ehk et lõpeta klatšimine. Nõnda saad palju rohkem tehtud ning teenid ära ka teiste austuse.

Ei ütle «jah» siis, kui tegelikult mõtlen «ei». Väga raske on töökaaslastele, klientidele või sõpradele ära öelda. Enamik inimesi aga mõistab, kui vastad eitavalt. Võimalik, et tunned pärast sellist käitumist end mõne hetke halvasti, kuid öeldes «jah» seal, kus pidanuksid ütlema «ei», tunned end pikka aega halvasti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles