Nokia turundusjuht: kümne aasta pärast on kogu meedia digitaalne

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tööarvutiga aetakse tööga mitte seotud asju, näitab gallup.
Tööarvutiga aetakse tööga mitte seotud asju, näitab gallup. Foto: Logitech

Nokia online'i müügi- ja turundusjuht Chris Schaumann esines Pekingis 25. - 28. aprillil toimunud rahvusvahelise reklaami- ja kommunikatsiooniagentuuride keti ICOM liikmete kohtumisel ettekandega «21. sajandi turundus».

Schaumanni presentatsioonist jäi kõlama mõte, et kümne aasta pärast on kogu meedia digitaalne.

See tähendab, et traditsioonilised reklaamiagentuurid peavad kas muutuma või surevad. Tarbija on kiirelt arenenud, paljud turundajad aga ei ole järele jõudnud.

Uuringud näitavad, et 86 protsenti tarbijaist ei usu, mida brändid ise endist räägivad, seevastu 78 protsenti usub, mida räägivad teised tarbijad.

Scaumanni sõnul nõuab tänane tarbija ausust. Ei saa tarbijale lõputult rääkida, et hamburgerid teevad sulle head. Pigem ütle, et arstid seda küll ei soovita, aga see maitseb ikka kuramuse hästi. Ja selline reklaam toimib raudselt paremini.

Kui vaatame kolme erinevat online-meedia tüüpi - seda, mida bränd omab, mida ostab ja mida välja teenib - siis tulevikus on kindlasti kõige olulisem viimane.

Kuivõrd kõik toimub väga kiiresti ja aina olulisem on paindlikkus, siis enam ei räägi me niivõrd pikaajaliselt planeerimisest ja ühest jäigast strateegiast ning suurtest kampaaniatest, vaid pidevast reageerimisest, ajas arenevast strateegiast ning tihedast suhtlusest tarbijaga. Digitaalses meedias saab ka aina olulisemaks loovuse osakaal võrreldes meediaga.

Hea idee maksab veel rohkem kui varem!

Chrisi nägemus tuleviku turundusest:

- Kampaaniad toimuvad reaalajas ja on pidevas muutumises;
- Luuakse kümneid kui mitte sadu loovlahendusi ja testitakse, milline töötab;
- Personaliseeritud ja hüper-sihitud kampaaniad;
- Lai kanalite mix (online, mobiilid, mängud, digitaalsed POS-materjalid, digi-outdoor, mp3- mängijad jne);
- CPA (Cost per Acquisition) selgub oksjoni korras.

Peamiselt keskendus ICOMi 2010 ülemaailmne konverents üüratule Hiina turule ja selle eripäradele. Hiina turu suurust illustreerivad hästi numbrid: 3127 telekanalit (1995. aastal oli neid vaid 2), 1938 ajalehte, 9468 ajakirja ja 2432 raadiokanalit. Teiste seas oli Pekingis kohal ka ICOMi Eestis esindav reklaamiagentuur AD Angels.

Loe pikemalt Best Marketingi kodulehelt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles