Jesse: erakonnad peaksid reklaamiagentuure riigihankeseadusest lähtuvalt valima

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maris Jesse.
Maris Jesse. Foto: Peeter Langovits.

Tervise Arengu Instituudi direktor Maris Jesse sõnul on riigihankesüsteem suunatud püsipartnerluse tekkimise vastu ja sotsiaalkampaaniatele ei tee see ühestki otsast head, ei rahalise kokkuhoiu ega sisulise tulemuse saavutamisel.

«Riigihankeseaduse kohmakusest loomekomponenti sisaldavate tööde tellimisel ja järjepidevuse võimaldamisel on räägitud ja kurdetud, aga ma ei usu, et midagi muutuks enne, kui meie erakonnad peaksid hakkama oma kampaaniate jaoks reklaamiagentuure samuti riigihankeseadusest lähtuvalt valima,» ütles Jesse.

Riigihankesüsteem on suunatud Jesse hinnangul püsipartnerluse tekkimise vastu ja sotsiaalkampaaniatele ei tee see ühestki otsast head, ei rahalise kokkuhoiu ega sisulise tulemuse saavutamisel.

Sotsiaalreklaamis kehtib tema sõnul sageli eriraamistik. «Näiteks kui rääkida HIV ohust, peab mõtlema ka sellele, kuidas seda teha solvamata neid, kellel on HIV nakkus. Igakordne õppimisprotsess uue agentuuriga on kulukas nii tellijale kui agentuurile,» lausus Jesse, kelle sõnul tekib sünergia ja järjepidevus pikaajalises koostöös, mitte partnereid vahetades.

Samuti teevad Jesse hinnangul osad agentuurid riigihanke konkursil osaledes ebareaalselt odavaid pakkumisi.
«Näiteks meie viimasel hankel andsid kaks agentuuri teada, et suure kampaania ettevalmistamiseks ja läbiviimiseks vajamineva töö teevad nad ära 20 000 krooni eest.»

Seepeale esitas TAI hulga täpsustavaid küsimusi, kuni agentuurid oli sunnitud tunnistama, et nende pakkumine ei olnud läbi mõeldud.

«Lõpuks jõudsime raamlepinguteni agentuuridega, kes olid reaalsed ja sisuliselt head pakkumised teinud. Kaks neist varasemad partnerid ja üks uus,» tõi Jesse näite.

Riigihankeseaduse kohmakusest loomekomponenti sisaldavate tööde tellimisel ja järjepidevuse võimaldamisel on Jesse sõnul piisavalt räägitud ja kurdetud, aga siiski ei usu ta, et midagi muutuks enne, kui kohalikud erakonnad peaksid hakkama oma kampaaniate jaoks reklaamiagentuure samuti riigihankeseadusest lähtuvalt valima.

«Mis vahet seal on, kas riigieelarvest makstud kampaaniat teeb erakond või riigiasutus! Ehk siis hakkaks asjad liikuma ja riigihankeseadus saaks tulemuse saavutamise seisukohast otstarbekamaks muudetud.»

Loe intervjuud Maris Jessega pikemalt Best Marketingi kodulehelt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles