Nõuandeid, kuidas olla parem töötaja

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tule enne teisi tööle. Pilt on illustratiivne.
Tule enne teisi tööle. Pilt on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Mõtled vahel, kuidas teha oma tööd paremini? Forbes pani kokku nõuanded, mis on universaalsed ja aitavad iga tööd paremini teha.

Loo oma asjades ja tegevustes kord. Lihtne näide on e-kirjad. Nendega peaks tegelema süsteemselt ja nad ära lahterdama nii, et kiireloomulisemat vastust ootavad kirjad oleks kõige ees. Hea oleks luua ka süsteem selles, kui tihti sa oma postkasti vaatad. Näiteks kui on algamas oluline koosolek, siis tund aega enne seda e-kirju ei vaata, et mitte häirida keskendumist eelseisvale vastutusrikkale ülesandele.  

Lõpeta multitasking. Paar aastat tagasi avastas grupp Stanfordi teadlasi, et inimesed, kes tegelesid korraga mitme asjaga (pidasid mitut vestlust korraga, vastasid samal ajal e-kirjadele ja surfasid eri veebilehekülgedel) polnud töötegemise mõttes nii tõhusad kui need, kes tegelesid asjadega ükshaaval.

Pane ennast oma ülemuse olukorda. Kõik on kuulnud lugusid võimatutest juhtidest, kellega koos töötada on väga raske. Kõige tõhusam strateegia on panna ennast teise inimese olukorda ja samm-sammult avastada oma ülemuse stiil, et teada saada, mida ta hindab ja otsib oma töötajates.

Suhtle kolleegidega ka väljaspool oma vahetut vastutusala. Isegi väikefirmad võivad olla väga poliitilised keskkonnad, sellepärast peab teadma inimestevahelisi suhteid, inimesi ühendavaid lugusid ja taustu.

Kuula. Loomulikult tuleb tähelepanelikult kuulata oma ülemust, aga ka töökaaslasi. Teiste inimeste kuulamine on tihti olulisemgi kui hea rääkimisoskus.

Ürita varem kohale jõuda. Isegi 15 minutit on hea, sest natuke varem tööpäeva alustades oled oma ülesannetest sammukese ees. Isegi nii, et saad ennast hiljem premeerida pikema lõunapausi või veidi varasema kojuminekuga.

Võta endale aega ja puhka. Jutt käib päriselt puhkamisest ehk sellest, kui oled kontorist eemal, ei loe oma e-kirju ega mõtle järgmise tööprojekti peale.

Ettevalmistus. Ära kunagi jäta midagi ette valmistamata, isegi kui selleks on koosolek, mille teemad võivad sulle tühistena tunduda.

Väldi ilukõnet. Enamik karjäärieksperte hoiatab alandlikkuse eest, kuid näiteks oma saavutuste kirjeldamisel pigem väldi ülepaisutatud omadussõnu ning kirjelda asju nii, nagu nad on. Ilustamata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles