Ministeerium jäi vaidluses Edelaraudteega kaotajaks

Liina Valdre
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Edelaraudtee rong.
Edelaraudtee rong. Foto: Toomas Huik

Kohus jättis rahuldamata majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kaebuse riigihangete vaidlustuskomisjoni otsusele, millega tuvastati riigi ning ASi Elektriraudtee vahel sõlmitud raudtee reisijateveo avaliku teenindamise lepingu tühisus.

Tallinna halduskohus jättis tänase otsusega rahuldamata majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kaebuse riigihangete vaidlustuskomisjoni 4. septembri 2013 otsuse peale, milles vaidlustuskomisjon tuvastas riigi ning ASi Elektriraudtee (uue ärinimega AS Eesti Liinirongid) vahel 1. juulil 2013 sõlmitud raudtee reisijateveo avaliku teenindamise lepingu tühisuse.

Kõnealuse lepingu vaidlustas vaidlustuskomisjonis AS Edelaraudtee. Halduskohus nõustus tänases otsuses vaidlustuskomisjoni seisukohaga, et ühistranspordiseadusest tulenes majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil kohustus viia raudtee reisijateveo avaliku teenindamise lepingu sõlmimiseks läbi riigihangete seaduses kohane hankemenetlus.

Halduskohtu hinnangul tähendab selline kohustus ühtlasi keeldu otselepingu sõlmimiseks ning vastavat otselepingu sõlmimise õigust ei saa tuletada Euroopa Parlamendi ja Nõukogu  määrusest , nagu seda tegid ministeerium ja AS Eesti Liinirongid.

Kohus leidis, et eelnimetatud määruse kohaselt oleks vaidlusaluse otselepingu sõlmimine lubatud vaid siis, kui Eesti siseriiklikus õiguses vastavasisulist keeldu ei oleks, ent ühistranspordiseadusest vastav keeld tuleneb.

Kohus leidis, et eelviidatud määrusega on otselepingute keelamine või lubamine jäetud liikmesriigi otsustada ning seetõttu ei ole ühistranspordiseaduse norm, mis kohustab riigihankemenetluse läbiviimiseks ning välistab seeläbi otselepingu sõlmimise, Euroopa Liidu õigusega vastuolus.

Menetlusosalised vaidlesid asjas veel ka vaidlustuskomisjoni pädevuse üle konkreetse lepingu peale esitatud vaidluse lahendamisel ning selle üle, kas AS Elektriraudtee oli vaidlustuskomisjonile vaidlustuse esitanud tähtaegselt.

Selleski osas ei nõustunud kohus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi seisukohtadega, leides, et vaidlustus esitati tähtaegselt ning selle lahendamine oli vaidlustuskomisjoni pädevuses.

Tänase otsuse võib edasi kaevata hiljemalt 21. novembril 2013.

Ministeeriumi pressiesindaja kinnitas lehele, et nad kindlasti kaaluvad otsuse edasi kaebamist.

«MKM analüüsib kohtu otsust. Praegu saame öelda, et uued diiselrongid sõidavad uuel aastal,» jäi ministeerium oma vastuses napisõnaliseks.

Kohtu otsus on 15 lehekülge õiguslikku teksti ja selle läbitöötamiseks läheb ministeeriumi esindaja sõnul aega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles