Inimeste tüütamine meili- või telefonipakkumistega võib tuua hiigeltrahvi

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mesimagusa jutuga müügiinimesel peab teile lubamiseks olema teie kirjalik luba. Pilt on illustratriivne.
Mesimagusa jutuga müügiinimesel peab teile lubamiseks olema teie kirjalik luba. Pilt on illustratriivne. Foto: SCANPIX

Advokaadibüroo Maqs Law Firm advokaat Kaido Künnapas rääkis Turundusraadio saates, et elektroonilise side seadusega Eestis keelatud eraisikutele helistamine või meilimine toote müümise eesmärgil kirjaliku loata ning seaduse eiramine võib tuua ettevõttele kuni 3200-eurose rahatrahvi.

Internetipõhise Turundusraadio saate külalisteks olnud advokaadid Siim Roode ja Kaido Künnapas selgitasid, et turundustegevust reguleerib eri nurga alt mitu seadust, mille mittetundmine võib turundajatele ja nende ettevõtetele tuua kaasa hulgaliselt kahjunõudeid. Kindlasti peaks iga turundaja advokaadibüroo Maqs Law Firm advokaatide sõnul olema kursis pakendiseaduse, kaubamärgiseaduse, äriseadustiku ja domeenivaidluste komisjoni reglemendiga.

Kaido Künnapas selgitas, et paljud ettevõtted ja tarbijad ei tea näiteks seda, et otseturundus kliendi kirjalikku taasesitamist võimaldava nõusolekuta on keelatud ja väärteo korras kuni 3200 euroga karistatav. See puudutab näiteks inimestele telefoni teel tolmuimejate jms müümist, ilma et varem oleks selleks samalt isikult saadud kirjalik luba.

Kõige sagedamini satuvad ettevõtted advokaatide sõnul pahuksisse just oma toote, selle kaubamärgi ja pakendi sarnasuse tõttu turul varem tegutsenud ettevõtte atribuutikale, mis tihti päädib ka kahjunõudega. Vandeadvokaat Siim Roode sõnul tuleks igal turundajal ja firmajuhil enesele teadvustada, et kuni nad püüavad luua midagi eristuvat, pole suuri probleeme karta, kui aga teadlikult üritatakse kopeerida tuntumat samas valdkonnas tegutsevat konkurenti, võib peagi oodata ka kohtuvaidlust,  kus pannakse paika lubatu ja lubamatu piirid. Kaido Künnapas meenutas näiteks kahe ürdilikööri valmistaja Jägermeistri ja Ürdimeistri vahelist kohtuvaidlust, kus sarnased olid nii pudel, etikett kui ka toote sisu ning sellest tulenevalt andis kohus õiguse turul varem tegutsenud Jägermeistrile.

Advokaadid selgitasid Turundusraadio saates veel, et sarnaselt teiste konkurentide toodete jäljendamisega ei tohi vastavalt luksusbrändi Louis Vuitton poolt Euroopa Kohtus välja võideldud otsusele kasutada endast tuntumate konkurentide brändinimesid ka oma toodete kohta käivates google'i adword'sides. Teisisõnu on keelatud ja karistatav näiteks see, kui teete käekotte, müüte neid internetis ning olete enda kohta käivate otsingusõnadena ära märkinud Luis Vuittoni nime, kuna see eksitab tarbijaid.

Mis puudutab tähtajatuid kinkekaarte, siis tarbijakaitseameti seisukoht on, et kui kaardil pole kirjas selle kehtivusaja lõppu, siis aegub see kolm aastat pärast selle kauplejapoolset väljaandmist.

Turundusraadio saadet turundusega seotud seadustest saab kuulata siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles