Alar Pink: väikeettevõtjad ei peaks palkama turundusjuhti

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alar Pink.
Alar Pink. Foto: Marko Saarm / Sakala

Tere piimatööstuse turundusjuht Alar Pink rääkis Turundusraadios, et Tere brändi reklaamitöö tehakse ära maja sees, kuna seal on brändi tundmine parem kui mis iganes agentuuril. Lisaks hoitakse sellega kokku kulusid ja suurendatakse vabaneva rahaga meedianähtavust.

Pink selgitas, et ta erineb paljudest oma kolleegidest selle poolest, et kasutab ettevõtte turunduspartneritena vaid meediaagentuuri ja suhtekorraldusagentuuri, kõik reklaamitöö tehakse aga ära majasisese meeskonnaga. «Mul on kogemust, viitsimist ja ka soovi vastutada,» rääkis Pink. «Ja ma tunnen oma brändi ka kõige paremini, sest ükski partner pole meie asjades igapäevaselt sees.» Samuti märkis 13 aastat sama omaniku alluvuses turundustööd juhtinud Pink, et ta ei korralda meediaostuks ka hankeid, pigem eelistab pikaajalisi ärisuhteid nende tipp-tegijatega, kellega on olemas inimlik teineteisemõistmine. «Tendereid ma ei tee, neisse ei usu. Laua taga istumas pole mõtet käia.»

Alar Pink jagas soovitusi alustavatele ettevõtetele, kes soovivad väikeste kuludega oma turundustegevuse tulemuslikumaks muuta. Pink soovitas ettevõtjaile ennekõike laiema turuolukorra detailset selgekstegemist, seejärel sellelt turult kitsama tooterühma väljavalimist ning omakorda selle tooterühma tarbijate seast ühe kindla segmendi välja valimist kas siis suuruse, sissetuleku, tarbimisharjumuste vms alusel. Kui kõik see on tehtud, siis tuleks leida üles oma toote eristuvus selles segmendis tegutsevate konkurentide ees, määratleda toote müügihinna tase ja soovitav kasumimarginaal, millega oleks võimalik ellu jääda ning alles seejärel hakata toodet arendama. «Samasuguseid tooteid, nagu turul olemas, pole mõtet teha, sest siis saab eristuda vaid odavama hinnaga, mis seab väiketegijad suurte vastu kohe raskemasse seisu,» ütles ta.

Veel soovitas Pink, et väikestel ettevõtetel pole otstarbekas palgata majasisest turundusjuhti, pigem tuleks kasutada sellise majavälise turunduskonsultandi teenuseid, kes õpetab ise asju ära tegema ja annab nõu, kuhu poole edasi liikuda. Pingi sõnul on heade turundusjuhtide palgatase väga kõrge ja keskpärase turundusjuhi vähestest kogemustest poleks ettevõttel kuigi suurt kasu.

Marketingi Instituudi poolt toodetud internetipõhist Turundusraadio saadet tulemuslikust turundamisest saab kuulata siit: http://mi.ee/turundusraadio/tulemuslik-turundus

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles