Konkurendi töökuulutusele joostakse tormi, sinu juurde ei taha keegi tulla - milles asi?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Inimesed töökuulutusi uurimas.
Inimesed töökuulutusi uurimas. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Miks on nii, et mõne firma töökuulutuse peale joostakse tormi, samas teise näiliselt sarnasesse ettevõttesse ei taha keegi eriti tööle minna? CareerBuilderi värskest uuringust selgub, et jutt ei käigi kõige kõrgematest palkadest, vaid hoopis paindlikest töögraafikutest ning tööandja heast mainest.

Kui sinu värbamisprotsess ei toimu mobiilipõhiselt, siis sa ei olegi tõeliselt kättesaadav. 39 protsendil tööandjatest on töökohti, mis on olnud vabad 4 kuud või kauem. Samas kulutavad vähemalt pooled USA tööotsijad iga nädal 3 tundi või rohkem tööotsimiseks nutitelefonide või tahvlite kaudu ja paljud neist tunnistasid, et kui ettevõttel puudub mobiilipõhine värbamisprotsess, siis nad ei kandideerigi.

Maine loeb rohkem kui raha. Tööotsijatelt küsiti, kas nad lepiksid 5 protsenti madalama palgaga, kui oleks nende kõige madalam vastuvõetav palk, siis märkimisväärne osa neist tunnistas, et sõltuvalt ettevõtte mainest nad seda kaaluksid.

68 protsenti neist tunnistasid, et on nõus madalama palgaga, kui tööandja värbamisprotsess on muljetavaldav. Tööotsijad ütlesid ka, et lepiksid madalama palgaga, kui tööandja maine internetis oleks väga hea või tal on meedias hea kuvand.

Tööandja brändi olemasolu on kohustuslik. Ettevaatlikuks tegev on fakt, et vaid 38 protsenti tööandjatest usub, et nende ettevõte on end väga selgelt tööandjana defineerinud ning omab selget tööandja brändi. Ligi pooled (46 protsenti) tööotsijatest aga ütlesid, et tööandja brändi olemasolu on väga oluline.

Tööotsijatele mittevastamine on olulise tähtsusega mainekujundaja. Ühest varasemas CareerBuilderi uuringust selgus, et tööotsijad, kes oma kandideerimisele ettevõttest tagasisidet ei saa, ei osta enam selle firma tooteid või teenuseid. 62 protsenti tööotsijatest ütles, et nad ei pea lugu neist tööandjatest, kes neile ei vasta. Samas tunnistas 56 protsenti tööandjatest, et nad pole alati kõigile kandidaatidele vastanud.

Paindlikkus on uus norm. Kui tööotsijad kaaluvad töö vastuvõtmist, siis on väga oluline, et tööandja pakuks paindlikke töötamisvõimalusi. Seda tunnistas lausa 72 protsenti tööotsijatest. 44 protsenti ütlesid, et ettevõte peaks pakkuma ka kaugtöö võimalusi.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles