Trendmark: festivalid on üks meie valdkonda mõjutavaid jõudusid

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbanki püsipinnad ja vahelehed.
Swedbanki püsipinnad ja vahelehed. Foto: Trendmark

Trendmark Mediacom saatis Cannes Lions Festivalile võistlema Meediategu 2009 digitaalkategoorias esikohale tulnud Swedbanki püsipinnad ja vahelehed.

«Mitte väike osa pankade klientidest on harjunud sisenema internetipanka püsipindade kaudu. Seega leidsime, et meil on võimalik ära kasutada tugevaks kujunenud harjumust ning lõime Swedbanki püsibannerite taha vahelehe,» rääkis Olga Peresild Trendmark Mediacomist.

Vaheleht on tavaline veebileht, mille pinnast ca 30 protsenti võtab enda alla «tee internetipanka» ning 70 protsenti pinnast on käimasoleva kampaania sõnumiga, mis lingib kampaanialehele. Vahelehtede kaudu saabki Peresildi kinnitusel tabada inimesi, kes on just teel internetipanka.

Cannes'i otsustati tema sõnul saata just see töö, kuna head asja ei tohi varjata. «Ma tegelikult võtan mütsi maha nende agentuuride ees, kes leiavad aega festivalide tööde vormistamiseks, mis on juba omaette kunst, ning on piisavalt julged, et lasta hinnata oma lahendused ja ideed n-ö avalikult,» rääkis Peresild ja lisas, et viimase all mõtleb ta just seda, et kerge see ei ole, kui olles number üks agentuur, ei pääseta näiteks isegi short-listi.

Kuid siinkohal on tema kinnitusel oluline mitte unustada, et festivalid on üks jõududest, mis kujundavad valdkonda.

Agentuuripoolsest rahulolust töö suhtes on Peresildi sõnul tähtsam see, kuidas jäi lahendusega rahule klient. Swedbanki tagasiside põhjal võib Trendmarki meeskond arvata, et töö oli hästi tehtud.

«Vahelehed on õigustanud ennast nii kontaktihinna efektiivsuse mõttes kui ka selles mõttes, et loodud sai uus kommunikatsioonikanal, mis on kliendile tasuta ning klient saab ise otsustada, millise otstarbega seda kasutada.»

Meediatööde puhul on Peresildi sõnul üldist taset just festivali arvesse võttes raske hinnata, sest peamine ajutöö toimub analüüsides tohutut hulka andmeid ja numbreid, mis aitab omakorda jõuda tõhusa ja kliendi jaoks töötava lahenduseni.

«Cannes on minu jaoks siiamaani olnud eelkõige kreatiivsete ideede konkurss, mis läheb natuke vastuollu meediaagentuuridega põhiolemusega,» ütles Peresild ja lisas, et meediapartner mõtleb alati kliendiga sarnastes kategoorias - mida, kellele, kui palju ning palju see tagasi toob.

Taoline ratsionaalne ja pragmaatiline mõteviis aga pärsib tema hinnangul natuke loovust selles tähenduses, nagu me oleme harjunud seda nägema. «Seetõttu eelistaksin ma pigem mitte hinnata meie töö taset võrreldes Cannes'i üldise tasemega.»

Kõige rohkem oodatakse Cannes'ist kriitikat, ehk siis tagasisidet sinna saadetud töö kohta.
Iga asjalik kommentaar on Peresildi sõnul impulss enesearendamiseks ja enesetäiendamiseks, mis on jällegi omakorda väga oluline, kui eesmärgiks on olla konkreetse valdkonna professionaal.

Kuna sel aastal on kogu meediaagentuuri jaoks töö tegemise aasta ning ees ootavad väga suured, huvitavad ja põhimõttelised muutused, siis jäetakse Cannes'i minemata.

«Piltlikult öeldes, me kasvatame musklit, et meie klientidel oleks tugev ja täpne n-ö rusikalöök ajal, millal turgu kõvasti raputab ja tarbija käitub teistmoodi.»

Üldised ootused festivali osas on aga vaatamata sellele, et ise kohale ei sõideta, suured.

«Siiralt sooviks, et seal kõlaks varasemast kõvemini mõte, et meedia- ja loovpool peavad tegutsema rohkem ühes paadis, mitte aga üritada oma isiklikku tähtsust suurendada kliendi silmis. Mõlemad on võrdsed partnerid oma spetsiifiliste teadmiste ja oskustega, seega oskus töötada koos tagab vaid suuremat tõenäosust, et brändid on nende inimeste käes, kellele klient saab usaldada nagu iseendale.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles