Lennufirmadel jäi tuha tõttu saamata 20 miljardit

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eyjafjallajökulli vulkaan, mille tuhk lennuliikluses kaose tekitas.
Eyjafjallajökulli vulkaan, mille tuhk lennuliikluses kaose tekitas. Foto: SCANPIX

Lennufirmadel jäi Islandi vulkaani tuhast tingitud lennupiirangute tõttu saamata 1,7 miljardit dollarit (20 miljardit krooni), ütles neid esindav Rahvusvaheline õhutranspordi ühendus (IATA).


Lisaks tõi tuhakriis lennuettevõtetele täiendavaid kulusid, sest nad pidid hoolt kandma tühistatud lendude reisijate eest. Samas säästsid lennuefirmad IATA andmetel ligi 110 miljoni dollari ulatuses kütust päevas, kuna lennukid ei lennanud, vahendasid

BBC

ja

The Wall Street Journal

.

«Tööstusele, mis sai eelmisel aastal kahjumit 9,4 miljardit dollarit ja prognoosi kohaselt kaotab tänavu veel 2,8 miljardit dollarit, on see kriis laastav,» ütles IATA juht Giovanni Bisignani.

Seitsmendat päeva tuhapilve tõttu tõsiselt häiritud lennuliiklus peaks täna peaaegu täielikult taastuma. Tipphetkel mõjutas tuhakriis IATA sõnul 29 protsenti kogu maailma lendudest ning 1,2 miljonit reisijat päevas. Lende koordineeriva Eurocontroli andmetel tühistati neljapäeva ja teisipäeva vahel üle 95 000 lennu.

Bisignani arvustas valitsusi kiire õhuruumi sulgemise pärast. «Õhuruum suleti teoreetiliste mudelite, mitte faktide põhjal,» ütles ta. «Meie liikmete testlennud näitasid, et mudelid olid valed.» Bisignani kutsus valitsusi lennufirmadele õhuruumi sulgemisest tekkinud kahjusid hüvitama.

Samuti kutsus ta muutma reegleid, mis kohustavad lennufirmasid maksma tühistatud lendude reisijate majutuse, söögi ja telefonikulud eest. «Need regulatsioonid polnud kunagi mõeldud selliste erakorraliste olukordade jaoks,» ütles Bisignani. «On hädavajalik, et Euroopa Komisjon leiaks viisi selle ebaõiglase koorma leevendamiseks.»

Ka julgustas IATA juht järgima Londoni Heathrow ja Dubai lennujaama eeskuju, mis kaotasid parkimistasud ning ei ei võta raha lendude muutmise eest. Lisaks kutsus ta kaotama piiranguid öistele lendudele, et aidata reisijatel kiiresti koju saada.

IATA esindab 230 lennufirmat, mis teevad kokku 93 protsenti rahvusvahelistest liinilendudest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles