Urbala: Keskerakonda üksi oleks ebaõiglane süüdistada

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keskerakond alustas valimiskampaaniat. Pildil reklaamplakatid Tallinnas Mustamäel.
Keskerakond alustas valimiskampaaniat. Pildil reklaamplakatid Tallinnas Mustamäel. Foto: Mihkel Maripuu

Reklaamiagentuuri Age MCCANN loovjuht Heiki Urbala sõnul on reklaamitootjad Keskerakonna reklaamiga õiget nooti tabanud juhul kui see hääli toodab.

Urbala sõnul on kampaania visuaalselt kahtlemata sarnane brittide 78. aasta valimiskampaaniaga, kuid selles, et tegemist oleks plagiaadiga, ta kahtleb.

«Suur hulk töötuid ei ole ainult tänase Eesti probleem, vaid kapitalistliku ühiskonnamudeliga kaasaskäiv paratamatus. Iseküsimus on tänapäeva Eesti poliitreklaamide üldine populistlik retoorika. Aga see on omane enamusele Eesti võimuparteidele ja siinkohal oleks ebaõiglane ainult Keskerakonda üksinda süüdistada.»

Juhul kui reklaam oleks ka kopeeritud, siis ei pruugi Urbala sõnul selles midagi halba olla, sest kui selline reklaam kõnetab valijaid ja «toodab» erakonnale hääle, siis on järelikult reklaamimeistrid õiget nooti tabanud.
«Kui eetiline aga selliste õõnsate seisukohtadega endale valijaid juurde meelitada on ise küsimus.»

Urbala tõdes, et visuaalne kujund on kahel reklaamil küll sarnane, kuid samas ei ole võimalik nii üldist kujundit nagu järjekord kellegi poolt monopoliseerida.

Varasemalt on sarnasusi erinevate kampaaniate puhul Urbala hinnangul ette tulnud kindlasti üldisi kujundeisd vaadates. «Edgar Savisaar poksikinnastes, Isamaliidu Mart Laar harjaga platsi puhtaks löömas, rääkimata Respublica äraostmatutest. Kõik need on Euroopas ja Ameerikas mitmeid kordi poliitpropagandas läbi kedratud kujundid.»

Samas ongi tänapäeva kommunikatsioonuputuses elavas maailmas väga raske leida originaalseid ja sada protsenti värskeid ideid.
Ja see ongi Urbala sõnul ka põhjus, miks hea ja kvaliteetse loovtöö eest enamikes agentuurides endiselt suurt raha küsitakse.

«Võibolla oleks ka Keskerakonnal aeg proovida mõne teise reklaamiagentuuri teenuseid et saada oma kommunikatsioonikeelele värsket värvi juurde.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles