Rimi pani Eesti liha kallilt müüki

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu

Eesti värske sea- ja veiseliha oli küll eile Rimisse tagasi jõudnud ja seda kuulutasid ka suured sildid lihaleti peal, kuid see oli kallim kui imporditud liha. Pärast seda, kui Postimees oli liha hinna kohta küsinud, korrigeeris kaubakett hinnad ühesuguseks.



Toiduliidu juht Sirje Potisepp, kes oli samuti olukorda kontrollimas käinud, juhtis tähelepanu asjaolule, et Eesti liha oli müüki pandud teenindusletti, kust seda ostetakse mitu korda vähem kui pakendatud kauba letist. Teiseks oli selle hind välismaisest ehk Rimi omamärgi all müüdavast lihast palju kõrgem.



Postimehe asjakohaste küsimuste järel muutis Rimi toorliha hinnad pärastlõunal ühesuguseks.



Samasse kaubaketti kuuluvas Säästumarketis oli müügil ainult pakendatud Saaremaa lihatööstuse sealiha. Kaupluse juhataja Veronika Launde ütles, et on seda proovinud ja maitses hea.



Eesti liha saigi tagasi müüki tulla kahe kolmandiku osas, sest lepingud sõlmiti vaid Atria ja Saaremaa lihatööstusega. Rakvere lihakombinaadiga, mis varem tarnis umbes kolmandiku Rimis müügil olnud värskest lihast, jäi leping segastel põhjustel sõlmimata. Rimi juhtkonna väitel oli asi hinnas.



Tegelikult ei saa usaldada ka Eesti kaubamärki kandvaid lihatooteid. Nimelt oli eile Rimi letis pakendatud seakaelakarbonaad, millel suur kiri Maks & Moorits, mis teadupärast puhas Eesti kaubamärk.



Müüja väitis aga, et tegu on Saksa lihaga, ja suure otsimise peale võis pakendilt leida ka imepisikese kirja, mis sellele osutas. Selle kampaaniahinnaks oli 53,90 krooni. Samas kõrval oli Saaremaa lihatööstuse sama toode müügil kilohinnaga 74,90 krooni.



Rimi turundusjuht Evelin Mägioja ütles, et sel nädalavahetusel pakub poekett kampaaniahinnaga seakaelakarbonaadi Atria lihatööstuselt, mis tegi imporditud liha pakkumise parema hinna ja mahtude tagamiseks.



«Püsisortimenti hakkab Atrialt, nii nagu ka Saaremaa lihatööstuselt, ikkagi kuuluma vaid Eesti päritolu liha,» lubas ta.



«Arvestades olukorra kriitilisust, ei olnud sedapuhku tõesti aega lisaläbirääkimisteks, vaid küsiti ainult üks ring pakkumisi ja nende põhjal tehti valik.»



Mägioja sõnul oleksid lisaläbirääkimised venitanud kodumaist päritolu liha tagasijõudmist poelettidele.



«Kindlasti ei olnud õige võtta ära kliendilt valikuvõimalust ja jätta valikust välja Eesti päritolu toores sea- ja veiseliha,» vastas turundusjuht küsimusele, kas kedagi on tehtud vea eest Rimis ka vastutusele võetud. «Meie jaoks oli see valus õppetund, kuid nüüdse kriisi tõttu oleme tulevikus kindlasti oluliselt kliendikesksemad.»



Põllumajandus-kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus ütles, et sealihaga suudab Eesti ennast täies ulatuses ise ära varustada ja seda ei peaks üldse sisse tooma. Pealegi on kodumaine sealiha tema sõnul väga kvaliteetne ja jõuaks siinsetesse poodidesse kindlasti värskemana.



Eesti kaubamärgi all välismaise liha müümist pidas Sõrmus igal juhul tarbija eksitamiseks.



Soodushinnad rahvast poodi ei meelitanud


Rimi Tallinna Ülemiste keskuse kaupluses oli eile keskpäeval rahvast vähe sellele vaatamata, et langetatud oli üle tuhande kauba hinda. Kollaseid soodushinnast teavitavaid lipikuid oli kaupluse laealune täis.



Tänavareklaamid kuulutasid allahindluse protsentideks viis ja kümme, ehkki Rimi juhatuse esimees Christer Östholm rääkis mõne päeva eest pressikonverentsil ka 20 protsendist.



Soodushinnaga müüdi nii tööstus-, tarbe- kui ka toidukaupu. Samas oli kala, mis reklaamidel samuti odavaks kuulutatud, müügil tavahinnaga.



Rimi turundusjuht Evelin Mägioja selgitas, et kuna langetati toodete tavahindu, siis pole protsendid tõesti suured. «Tegelikult on ka viie protsendi võrra toote hinna allapoole toomine märkimisväärne,» rääkis ta. (PM)

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles