Google+ kasutajate nimesid ja pilte hakatakse reklaamides kuvama

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Google'i neoonreklaam Californias.
Google'i neoonreklaam Californias. Foto: AP / Scanpix

Maailma suurim otsingumootor Google plaanib hakata veebikeskkondades kuvatavates tootereklaamides kasutama Google+ võrgustiku kasutajate nimesid, kommentaare ja pilte, kirjutab Reuters.

Sarnase reklaamistrateegia võttis esimesena oma keskkonnas kasutusele sotsiaalvõrgustik Facebook, ettevõtet on seetõttu korduvalt privaatsuse rikkumise tõttu kohtusse kaevatud.

Seejuures hakatakse Google+ kasutajate infot kuvama nii otsingumootori enda keskkondades, kui ka ettevõtte reklaamvõrgustikku kuuluvatel miljonitel teistel veebilehekülgedel.

Kui Google+ kasutaja on avalikult mingit toodet või teenust tunnustanud selle +1 nupule vajutades, võib selle isiku profiilifoto edaspidi hakata esinema selle toote reklaamides. Samuti saavad reklaamiostjad kasutada profiiliandmeid kasutajate kirjutatud restorani- või muusikaarvustuste puhul.

Internetiprivaatsusega tegeleva organisatsiooni EPIC juhi Marc Rotenbergi sõnul on sellised reklaamid küll turundajatele ahvatlevad, samas on tegu internetikasutajate piltide ebaõiglase müügiga.

«See on suur privaatsusprobleem,» ütles Rotenberg, kelle sõnul peaks USA föderaalne kaubanduskomisjon uurima, kas Google rikub selle muudatusega 2011. aastast pärit kokkulepet, millega ettevõte lubas hoiduda tagasiulatuvatest privaatsussätete muudatustest.

Reedel avalikustatud muudatus läheb jõusse 11. novembril. Alaealiste kasutajate profiiliandmed jäetakse sellest välja ning Google+ kontoomanikel on võimalus see oma privaatsussätetes ära keelata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles