Noored näitasid mehhiklastele Eesti rahvusmustriga tenniseid ja sauna

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Poster, millega Eestit mehhiklastele tutvustati.
Poster, millega Eestit mehhiklastele tutvustati. Foto: AIESEC

Eesti tüdrukud Maarja Nurm ja Kristiina Hunt korraldasid Mehhikos Eesti nädala «Conozca Estonia», mille raames said mehhiklased maitsta enda küpsetatud leiba ja likööri Vana Tallinn.

«Ürituse algatajaks olid kaks Eestist pärit neiut Maarja Nurm ja Kristiina Hunt, kes läksid AIESEC'iga Mehhikosse praktikale inglise keelt õpetama,» ütles AIESEC Tartu PR-koordinaator Sven Böttcher.

Peamiseks sõnumiks oligi Böttcheri sõnul tutvustada Eestit neile mehhiklastele, kes ei olnud meist midagi kuulnud, või arvasid, et tegemist on Venemaa osaga.

«Eelkõige taheti rõhutada Eesti unikaalsust võrreldes teiste Ida-Euroopa riikidega, kuna sealsetel inimestel on Ida-Euroopa riikidest jäänud mulje, justkui oleks need üks suur hall mass ja omavahel väga sarnased.»

Tüdrukute strateegia seisnes Böttcheri sõnul selles, et kasutades fotosid Tallinna vanalinnast, Tartu ülikoolist, saunadest jms, sooviti luua terviklik pilt kogu Eestist.
«Iga fotoga kaasnes selgitus, mis andis infot aspekti kohta. Samuti koostati plakat, et Eesti keelt praktiseerida. Lühivariandis olid esindatud ka Eesti ajalugu ning olulisemad faktid.»

Suveniiridest näidati mehhiklastele rahvariides nukke, Hiiu lambavillast kampsuneid, kadakapuust võinuge, õllekappasid koos Saku õllega, Eesti viina, likööri Vana Tallinn ning Vana Toomase suveniire.
Nüüdisaegsetest suveniiridest toodi välja Pärnu mustriga tennised, sall ning «Welcome to Estonia» logoga särgid. Kokku saadi näituse tarbeks viis eriteemalist klaasboksi.

Mehhiko üliõpilastes tekitati ka huvi tulla siinsetesse kõrgkoolidesse õppima.
«Põhjuseid selleks oli mitmeid, kellele hakkas kultuur huvi pakkuma, kes kuulis, et Eestis pidavat ilusad tüdrukud olema. Samuti kutsuti tüdrukud rääkima ühte kohalikku gümnaasiumisse.»

Üldine tagasiside oli Böttcheri sõnul positiivne ka seal viibivatelt USA kodanikelt, kes väitsid, et sellise näituse koostamiseks peab ikka väga suur isamaa-armastus olema.

Ürituse korraldamisel oli abiks ka Mehhikos Tampicos juba 12 aastat elanud väliseestlane Pille Kustala, kes on seal kohalik õppejõud.

«Samuti oleks üritus tõenäoliselt jäänud toimumata ilma Enrique Torreseta, kes algatas kogu Eesti nädala idee, seda omalt poolt finantseeris ja aitas oma kontaktidega ligipääsu meediale,» lisas Böttcher.

Kogu projekt oli Böttcheri sõnul igati edukas ka meediakajastuse poolest.

«Juba enne ametlikku pressikonverentsi ilmus kahes suuremas kohalikus lehes üritusest artikkel ning anti kaks teleintervjuud. Ürituse avapäeval toimus ametlik pressikonverents ja veel üks teleintervjuu,» rääkis Böttcher ja lisas et kokkuvõttes leidis «Conozca Estonia» («Tunne Eestimaad» - toim) kajastust kahes Mehhiko suuremas telekanalis ja kohalikus ning riiklikus ajalehes.

Eestit tutvustav nädal lõppes 20. märtsil.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles