Ministeerium: lumelabidad jaemüüki ei päästnud

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jalatsimüük langes 2006. aasta tasemele.
Jalatsimüük langes 2006. aasta tasemele. Foto: Meelis Meibaum/Virumaa Teataja

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teatel püsis jaekaubanduse müük veebruaris stabiilses langustrendis, olles kehvem isegi eelmise aasta samast kuus, mis oli aasta nõrgim.


Peamiselt vedas langust tööstuskaupade segment, kus võisid müüki mõjutada ka rasked talveolud. Lumelabidate müügi kasv ei kompenseerinud siiski vähenemist teistes kaubagruppides. Kuigi tarbijausaldusindikaatorid järjest paranevad ning viitavad tarbijate kindlustunde tõusule, on inimesed siiski kulutamisega veel ettevaatlikud.



Tuleviku suhtes annab ministeeriumi hinnangul mõnevõrra lootust asjaolu, et registreeritud töötute üldarvu kasv on aeglustunud ning töökohtade pakkumine hakanud suurenema. Järgnevatel kuudel võib siiski oodata müügilanguse jätkuvat pidurdumist.



Veebruaris suurenes veelgi kaupluste arv, mis suutsid aastases võrdluses kasvu näidata. 2009. aasta veebruariga võrreldes kasvas müük toidukaupade, jookide ja tubakatoodete spetsialiseeritud kauplustes 27 ning farmaatsia- ja meditsiinikaupade, kosmeetika ja tualetitarvete jaemüük 4 protsenti. Müügitulu suurenes vastavalt 12 ja 5 protsenti.



Toidukaupade kauplustes jäi müügi langus jaanuariga samale tasemele, ulatudes 6 protsendini. Samas müügimahtude hoidmiseks on kaupmehed olnud sunnitud hindu alandama ning ettevõtete müügitulu langes 9 protsendi võrra. Müügitulu suurem kukkumine võrreldes kaubamahtudega püsivhindades on mõjutatud ka konkurentsi tugevnemisest sektoris.

Veebruaris jätkus madalseis majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, kus aastaga vähenesid mahud 27 protsendi võrra. Ettevõtete müügitulu ulatus 443 miljoni kroonini, mis oli aastatagusest 21 protsenti väiksem. Samas on veebruar selles kaupluste grupis sesoonselt kõige nõrgem kuu ning järgnevatel kuudel võib oodata suuremaid müüginumbreid.

Kesiseks jäi müük ka tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete segmendis, mis vähenes aastaga 14 protsenti ja kus müügitulu kahanes 9 protsenti. Nii väiksed olid müügimahud viimati 2006. aasta algul.

Veebruar osutus raskeks ka sõidukikaubandusettevõtetele, kus müügimahud langesid aastaga veerandi võrra. Mõnevõrra parem on seis ettevõtete müügitulu osas, mis kahanes aastaga ligi 17 protsenti, ulatudes 1,1 miljardi kroonini. Kõrged kütuse hinnad ning teeliikluse vähenemine on kahandanud ka nõudlust kütuse järele. Aasta varasemaga võrreldes vähenes kütuse müük 12 protsenti.

Konjunktuuriinstituudi poolt märtsis korraldatud küsitluse kohaselt kerkis kaubanduse kindlustunde indikaator kõrgeimale tasemele alates 2008. aasta sügisest. Eriti jõudsalt paranesid tulevikuootused. Tarbijabaromeeter kasvas märtsis punkti võrra ning oli samuti viimase kahe aasta kõrgeimal tasemel. Järgnevatel kuudel on näha, kas see optimismi kasv ka reaalsetesse numbritesse jõuab.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles