Ford möödus Toyotast ja General Motorsist

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sõiduautost Ford varastati kolm mobiiltelefoni laadijat ja plastikust tööriistakast.
Sõiduautost Ford varastati kolm mobiiltelefoni laadijat ja plastikust tööriistakast. Foto: Jüri Rüsülainen/Valgamaalane

Ford on enam kui aasta jooksul igal kuul USAs turuosa kasvatanud ning möödus müüginumbritelt esimest korda pärast 1998. aastat Toyotast ja General Motorsist, ütles firma tegevjuht Alan Mulally.

Kolm aastat tagasi Boeingust Fordi üle tulnud Mulally sõnul kavatsevad nad turuosa jätkuvalt juurde haarata, keskendudes kvaliteedile ning värskendades mudelivalikut.



Financial Timesi küsimusele Toyota probleemide kohta vastas Mulally: «Ford võidab konkurentide arvelt üha enam uusi kliente. Paljud neist, kes meile üle tulevad, sõitsid varem Jaapani autodega.»

Mulally sõnul on veel vara öelda, kui kalliks enam kui 8 miljoni masina tagasikutsumised Toyotale lähevad ning mida see koguseliselt konkurentidele võiks tähendada. Kuid ta lisas, et vähemalt 30 protsenti Fordi uutest klientidest on päris «jaapanlaste» leerist.

Ford müüs Ameerikas veebruaris eelmise aastaga võrreldes 43 protsendi rohkem sõidukeid, täpsemalt 142 285 tükki, ning tõusis sellega esikohale. Mõne analüütiku hinnangul säilitabki Ford tänavu oma edumaa Toyota ja General Motorsi ees, kellest viimane korraldab end ümber pärast mullust pankrotimenetlust.

Ford on Mulally taktikepi all oma strateegiat ja töökorraldust kõvasti lihvinud. USAs tõmmati turuolukorda silmas pidades tootmist koomale, Suurbritannias müüdi maha Jaguar ja Land Rover. Tootevalikut on hakatud värskendama ja laiendama.

Mulally jäi USA autotööstuse prognoosides konservatiivseks ning pakub tänavuseks kogumüügiks 11,5 miljonit kuni 12,5 miljonit autot - mis jääb tipphetkedel 17,5 miljonini küündinud tasemele tunduvalt alla. USA majanduse taastumine on Mulally hinnangul hapravõitu.

Valitsuse «romude rahaks tegemise» programmi lõpp Fordi bossi sõnul USA turgu tugevalt ei raputanud, kuna skeem ei väldanud ajaliselt eriti kaua. Euroopa romuprogramm, mis jänkide omast palju kauem kestis, valmistas neile lõppedes palju enam peavalu, kuid hiljutised müüginumbrid olevat üsna julgustavad.

Ford hakkab taas rohkem ülemaailmsetele turgudele keskenduma ning usub, et lähema viie aasta jooksul tuleb kolmandik müügitulust USAst, Euroopast ja Aasiast.

Hiina turg kasvab kiires tempos ning Ford ehitab sinna parajasti oma neljandat tehast. «Ma ei imestaks, kui Aasia osakaal osutub eelpool mainitust suuremaks,» ütles Mulally.
Möödunud nädalal hakkas Ford müüma ka India väikeautot nimega Figo. Seda sõidukit, mida ehitatakse India lõunaosas paiknevas Chennai linna tehases, plaanitakse muuhulgas eksportida Lõuna-Aafrikasse.

«Me oleme hetkel Ameerika ja Euroopa turgude jaoks just paraja suurusega. Aasia ja Vaikse Ookeani piirkonna osas tõstame me tootmistempot nii kiiresti, kui vähegi võimalik ja mõistlik on,» ütles Mulally.

USA turg on Mulally hinnangul jätkuvalt problemaatiline, ülemäärast toomisvõimsust on 10-15 protsenti. Sealsete müügikampaaniatega tuleb tema sõnul ettevaatlik olla.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles