Saaremaa Laevakompanii pani vanad laevad müüki

Andrus Karnau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
SLK omanik Vjatšeslav Leedo.
SLK omanik Vjatšeslav Leedo. Foto: Toomas Huik

Saaremaa Laevakompanii pani müüki kõik oma vanad alused, et uutele laevadele ruumi teha. Parvlaev Scania leidis juba uue omaniku.



«Käib aktiivne laevapargi uuendamine, sellega seoses on kõik vanad laevad müügis,» ütles Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk. Saaremaa Laevakompanii suuromaniku Vjatšeslav Leedo laevastikus on praegu seitse alust. Neist üks – Scania – on õnnestunud juba maha müüa.



«Scania müügi osas on kokkulepe, ostja on Euroopa laevandusettevõte,» märkis Rihvk. «Tingimused on poolte kokkuleppel konfidentsiaalsed.»



1972. aastal Taanis Ålborgis ehitatud Scania vedas autosid-reisijaid ka Saaremaalt Lätti, Mõntu-Ventspilsi liinil. Ettevõte pole nõus laeva müügihinda ütlema, kuid veel 2008. aastal oli laevale seatud ligi 60 miljoni kroonine pant.



Itaalia laevavahendusfirma kodulehelt leiab ka näiteks Ofelia müügikuulutuse. Viimane on veelgi vanem alus, ehitatud 1968. aastal Saksamaal.



Leedol ning tema äripartnereil Marcel Vichmannil ja Olav Miilil on praegu pooleli umbes 1,4 miljardit krooni maksev laevapargi uuendusprojekt, mis peaks Väinamerele saarte ja mandri vahet sõitma tooma kolm uut laeva. Neist esimene alus Muhumaa on valmis, järgmine ehitamisel. Esialgsete kavade järgi tuleb ka kolmas uus laev.



«Esimest ostuhuvi on üles näidatud juba ka Muhumaa suhtes, kuigi laev ei ole veel Eestissegi jõudnud,» märkis Rihvk.



«Kui auto tuleb tehasest välja ja sõidab 100 meetrit, siis selle turuhind kukub 10–20 protsenti, laeva puhul on pika valmimisaja tõttu olukord vastupidine,» lisas Rihvk. «Muhumaad me müüa ei kavatse, aga esialgne huvi näitab, et turg on suhteliselt elav.»



Riigikassa toetab tänavu parvlaevaliiklust Muhu- ja Hiiumaale 170 miljoni krooniga. Kui lähtuda Saaremaa Laevakompanii viimasest avalikust, tunamullu tehtud aastaaruandest, siis peamiseks riskiks on kütusehinna tõus. Oluline on ka see, et uued laevad valmiks õigeaegselt.



Muhumaa tulek Rohuküla-Heltermaa liinile on näiteks viibinud mitu kuud. Esialgu pidi juba sel kevadel tulema uus laev ka Virtsu-Kuivastu liinile.



Laevakompanii juhtkond märkis aruandes, et uued laevad parandavad laevapere töötingimusi, samas on töötajaid aga kokkuvõttes vähem vaja kui vanadel laevadel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles