Kolm Pärnumaa firmat panustavad välisturgude vallutamisele

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnumaa ettevõtlus- ja arenduskeskuse tunnustuse pälvinud Frontier Hockey OÜ juhataja Imre Taveter näitab maailmakuulsate mängijate tarvis toodetud hokikeppe.
Pärnumaa ettevõtlus- ja arenduskeskuse tunnustuse pälvinud Frontier Hockey OÜ juhataja Imre Taveter näitab maailmakuulsate mängijate tarvis toodetud hokikeppe. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Eilseks oli laekunud ekspordikvalifikatsiooni tõstmise 1,5 aastasesse rahvusvahelisse e-õppe programmi laekunud paarikümne ettevõtte avaldus ning kõige rohkem oli neid tulnud Pärnumaalt, kust pürib programmi kolm ettevõtet: Kivitööstus Edelstein, madratsivalmistaja Fennobed ja hokikeppide tootja Frontier.

«Kuigi ettevõtete huvi on programmi vastu olnud suur üle Eesti, on tänaseks enim avaldusi meile tõepoolest laekunud Pärnumaalt,» ütles programmi eestvedaja ja Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits. «Ilmselt kasvab avalduste hulk nädala lõpuks kokku 35ni, vähemasti nii paljud on lubanud kindlasti ära saata. Kes aga soovib veel programmiga liituda ja oma eksordijuhti maailma tänase päeva tipptasemele tuunida lasta, saab seda veel nädal aega teha.»

Hokikeppide ja -varustuse tootja Frontier juht ja omanik, endine tipp-purjetaja Imre Taveter märkis, et nende ettevõte on rahvusvahelisest ekspordijuhi tippkoolitusest huvitatud seetõttu, et ettevõttel on suured kasvuplaanid. Ennekõike soovitakse aga sisse pääseda Kanada turule ja loodetakse, et just Kanada ekspordikvalifikatsiooni programmi kaudu leitakse üles vajalikud nipid ja kontaktid. E-õpe sobib just seetõttu, et ekspordijuhil tuleb pidevalt viibida komandeeringutes maailma eri paigus.

Frontier, mis toodab hokivarustust lisaks Eestile ka Hiinas, Vietnamis jm, plaanib varustuse nimekirja laiendada, tuues järgmisena turule hokikindad. Taveteri sõnul on tema ettevõtte käive täna miljon eurot aastas, kuid kindlasti on võimalik käivet turul oluliselt kasvata, sest ainuüksi suurima konkurendi käive 290 miljonit. 95 protsenti Frontieri toodangust müüakse maha välisturgudel.

Kõnealust koolitusprogrammi viiakse Eestis esmakordselt läbi Marketingi Instituudi ja EASi toel. Tegu on Ekspordirevolutsiooni programmi loogilise jätkuna, kus interneti kaugõppe keskkonnas aitavad Eesti tänastel ekspordivaldkonna töötajatel 18 kuuga maailma tasemele tõusta rahvusvaheliselt tunnustatud ekspordikoolituse organisatsioonid, kes väljastavad omandatud teadmiste tõenduseks ka vastavad eriala sertifikaadid. Koolitus toimub EASi toel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles