Audi üritab mööduda BMWst ja Mercedesest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Audi töötaja Neckarsulmi tehases uue A4 koonu silitamas.
Audi töötaja Neckarsulmi tehases uue A4 koonu silitamas. Foto: AFP / Scanpix

Kui Audi detsembris Miami iga-aastasel Art Baseli modernkunsti ja disaini näitusel oma uusima A8 välja käis, olid luksautomaailma tõusva tähe ambitsioonid karjuvalt ilmsed.

«A8 on ebatavaline. Ebatavaline on seetõttu ka ta esitlus,» ütles enam kui 800 kokkutulnu ees Audi tegevjuht Rupert Stadler.

Oma Euroopa «esietenduse» annab A8 käesoleval nädalal Genfi autonäitusel. Auto alghinnaks on Euroopas seatud 89 000 eurot. Troonilt on kavas tõugata ülemklassi lipulaev S-klassi Mercedes ning loomulikult ka 7. seeria BMW, Lexusest rääkimata.

Ennekõike on aga tegemist Wolksvageni agressiivse katsega iga hinna eest «ülemise otsa» autode maailmas ilma teha.

«Me teeme Audist kõige edukama luksautode tootja maailmas,» kõlab Stadleri mantra, mida ta juba pikemat aega korrutanud on. Ta soovib, et Audisid õnnestuks 2015. aastal 1,5 miljonit tükki maha müüa ning seni edukaim luksimüüja BMW seega numbrite osas seljataha jätta.

Samas aga on luksussõidukite nõudlus viimastel kuudel kõva kiirenduse teinud ning juhtkoerad on ilmselt varsti omadega mäel. Seetõttu julgevad paljud kahelda, kas Audil neist möödumiseks ka tegelikkuses jõudu jätkub.

Eriti tugevaks näib kujunevat Daimleri comeback, kelle E- ja S-klassi sedaanide positsioon luksautoturu tipposas näib olevat kõigutamatu.

«Struktuuriliselt saime me räsida rängemini, kui konkurendid. See aga annab meile võimalusi paremini taastuda. Ma olen veendunud, et meie pöördemoment on kriisist väljudes rivaalidest parem,» ütles hiljuti Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche.

Ja sellega analüütikud üldiselt ka nõustuvad. «Mercedes ja BMW on need tõelised luksautod. Ja neil on ka kõige suurem kasvupotentsiaal,» väitis Credit Suisse'i juhtiv autoanalüütik Arndt Ellinghorst. «Selles segmendis on vaid üks tõelise kasvu võti: arenevad turud. Ning seal on Mercedesel nimi, mida teistel pole.»

Konsultatsioonifirma Bain & Company partner Gregor Matthies ütles, et Audi on kõigele vaatamata tugev pretendent, kuna trendika ja stiilse brändi imidž on tänaseks saavutatud.

«Mercedese mark on hävitamatu. Samas peaks Daimler sellesse nüüd ka rohkem investeerima,» väitis Matthies.
Tema usub, et Audi võib keskmises perspektiivis BMW ja Daimleri kinni püüda. Esiteks juba sellepärast , et neil on taga Volkswageni ostu-, turustus- ja müügijõud. Teiseks on nende kasutada Volkswageni platvormidevalik ja tohutud uurimis- ja arendamisvõimalused.

Seda väidet näib kinnitavat ka Audi hea minek viimasel ajal: mullu langes müük vaid 5,4 protsendi võrra, 949 700 sõiduki peale. Konkurentidel tuli langus kirja panna aga kahekohaliste numbritega.

Sel ajal, kui Daimleri soikunud müük neile 2,6 miljardit eurot kahjumit tõi ning BMW vaevu kasumisse jõudis, ei kandnud Audi sel autotootjate jaoks üle aastakümnete hullemal aastal üheski kvartalis kahjumit.

Genfis paneb Audi välja ka oma pisikese A1 auto, demonstreerimaks rivaalidele, kuidas teenida kasumit veel ühes segmendis: luksautode turu kiiresti kasvavas «alumises otsas».

Matthies märkis, et osa asju ei tule enam iial tagasi, kuna kulukärped puudutavad tulevikus igat valdkonda ning kindlasti muutuvad autod edaspidi väiksemaks. «Luksuse peale ollakse ikka valmis kulutama, aga sellele lisanduvad sootuks teised ootused: ökoloogiline jätkusuutlikkus, mugavus, tugevam isiklik side autoga,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles