Jäämurdja Tarmo tund maksab 5990 krooni

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jäämurdja Tarmo.
Jäämurdja Tarmo. Foto: Toomas Huik.

Veeteede ameti andmetel on jäämurdja Tarmo tunnitasu 5990 krooni. Kui laev on merel, lisandub sellele tasule täiendavalt 1938 krooni tunni eest.


«Need summad on kalkuleeritud normtundide järgi ja kui laev on merel, arvestatakse lisaks selline summa (1938 krooni - toim.),» selgitas veeteede ameti avalike suhete vanemspetsialist Malle Lõhmus.

Tema sõnul kujuneb jäämurdetööde tegelik kogumaksumus vastavalt jäämurdja tööl oldud päevadele.  «Lisandub kütusekulu, mis sõltub sadamat külastavate laevade arvust ja jääoludest,» lisas Lõhmus.

Veeteede ameti teatel on Eestis nii Pärnu kui ka Soome lahel jäämurdetööd käimas. Pärnus toimuvad jäämurdetööd juba alates möödunud aasta 19. detsembrist, mil Pärnu ja Liivi lahel asus jäämurdetöid tegema mitmeotsatarbeline laev EVA-316. Soome lahel teeb jäämurdetöid jäämurdja Tarmo, mis seni oli Hundipea sadamas väljasõidu valmisolekus.

«Eile suundus jäämurdja Tarmo tööle ning abistas Prangli saare juures üht jäässe kinni jäänud laeva. Praegu on jäämurdja Tarmo valmisolekus Prangli saarest ida pool, et vajaduse korral laevu abistama minna,» ütles Lõhmus.

Veeteede ameti peadirektor Andrus Maide määras jäämurdetööde alguseks Soome lahel 16. jaanuari. Alates 22. jaanuarist pidi kõigil Sillamäe ja Kunda sadamasse sisenevatel ja sealt väljuvatel jäämurdja poolt teenindavatel laevadel olema jääklass 1C (Lloyd`s registri järgi) ning peamasina võimsus mitte alla 1600 kW.

Homsest ehk 26. jaanuarist kehtivad jääklassi nõuded kõikides jäämurdjaga teenindavates Soome lahe sadamates. Seega peab Tallinna ja Kopli lahe sadamatesse, Paldiski põhja- ja lõunasadamasse ning Muuga sadamasse sisenevatel ja sealt väljuvatel jäämurdja poolt teenindatavatel laevadel olema jääklass 1C ning peamasina võimsus mitte alla 1600 kW.

Eestil on praegu jäämurdetöödeks kasutada kaks laeva: Soome lahel jäämurdja Tarmo ja Pärnu lahel mitmeotstarbeline laev EVA-316. Veeteede ametil on Rootsi Mereadministratsiooniga koostöökokkuleppe Rootsi vabade jäämurdjate kasutamiseks Eesti vetes, kui selleks vajadus peaks tekkima.
Pärnu ja Liivi lahele on vajaduse tekkimise korral broneeritud varujäämurdja firmalt Alfons Hakans.

Jää paksus on Pärnu lahel umbes 30-40 cm või enamgi, Kunda ja Sillamäe piirkonnas umbes 10-15 cm. Muuga ja Tallinna sadamas on hetkel nõrk jää.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles