ETV kanalite sponsorreklaami hulk vähenes üle tunni

Veiko Pesur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rahvusringhääling
Rahvusringhääling Foto: Mihkel Maripuu

Statistika järgi vähenes reklaamisekundite arv rahvusringhäälingu telekanalitel aastaga üle tunni, sellest hoolimata kurjustas Kanal 2 juht Urmas Oru teisipäevases Postimehes, et ERRi juhid annavad liiga kergekäeliselt lubasid sponsorreklaami edastamiseks.


ERR teatas Postimees.ee'le, et lõppenud aastal oli sponsorreklaami maht ETV1 ja ETV2 programmis kokku 320 minutit ja 15 sekundit. Aasta varem oli see number 398 minutit ja 8 sekundit (üle tunni rohkem - toim).

ERRi juhatuse liikme Hanno Tombergi sõnul on sponsorreklaami edastamine ETV programmides reglementeeritud rahvusringhäälingu seadusega ja on valdavalt seotud rahvusvaheliste spordi- ja kultuurisündmuste ülekandeõiguste omandamisega. «Rahvusringhäälingu nõukogu peab andma oma nõusoleku iga juhtumi puhul eraldi,» kinnitas Tomberg.

Nii näiteks sisaldab sponsorreklaami edastamise kohustust jalgpalli EMi ja MMi ülekandeõiguste omandamise leping, samuti on see paaril viimasel aastal olnud ka Viini filharmoonia uusaastakontserdi ülekandeõiguse saamise eeltingimuseks. «Sarnased kohustused on ka rahvusringhäälingu ja Eesti Olümpiakomitee ning mitme suurema spordialaliidu lepingutes, mis võimaldavad tuua tiitlivõistlused teleekraanile, toetades ühtlasi ka vastava alaliidu tegevust Eestis,» märkis Tomberg.

Rahvusringhäälingu juhatus koostas paar aastat tagasi nimekirja üritusest, mille vahendamise puhul on põhjendatud sponsorreklaami edastamise loa küsimine rahvusringhäälingu nõukogu käest. Nende seas on nii Pimedate Ööde filmifestival, Jazzkaar ja Eurovisiooni lauluvõistlus kui ka olümpiamängud, rahvusvahelised tiitlivõistlused ja Eestis peetavad rahvusvahelised ning suurt avalikku huvi pakkuvad spordivõistlused.

Rahvusringhäälingu nõukogu esimees Andres Jõesaar ütles, et nõukogu lähtub reklaamiloa andmisel saate sisust. «Kas see on huvitav ja hea programm või mitte. Kõik programmid seda luba ei saa,» selgitas Jõesaar.

Jõesaare sõnul saavad sponsorreklaami kultuur ja sport ehk teemad, mida erakanalid eriti teha ei taha. «See ongi see põhjus, miks nad rahvusringhäälingu ekraanil ongi. Nad on ebahuvitavad erakanalitele. Kõige suurema näitena võib siin tuua jalgpalli MMi, millest Kanal 2 loobus.»

Kanal 2 peadirektor Urmas Oru kirjutas eilses Postimehes, et ringhäälingujuhtide viimase aja otsused on viinud olukorrani, kus seda osa programmist, milleks ERR on kutsutud ja seatud, rahastavad sponsorid ja sihtfinantseerijad. «Riigi toetusega luuakse enneolematut, uut põlvkonda köitvat, meelelahutuslikku ja elamuslikku sisu,» märkis Oru.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles