Plaaditehase juht: pole vaja oma raha kallitel messidel põletada

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: AFP / Scanpix

CD- ja DVD-plaatide tiražeerimise tehase Baltic Disc juht Aare Puur rääkis Turundusraadios oma kogemustest, kuidas kasvatada oma eksporti suuri kulusid tegemata. Ennekõike soovitas Puur potentsiaalsed kliendid ise interneti vahendusel välja otsida ja nendega otse suhelda, selle asemel, et kallitel messidel raha põletada.

Baltic Disc on näide kokkuhoidlikust turundamisest välisturgudel. Ettevõttes eelistatakse rahvusvahelistel messidel käia portfelli ja arvutiga, et mitte luua suuri kulusid. Puur märkis, et kui pole väga erilist ja visualiseerimist vajavat toodet, siis piisab sellest, kui messidel niisama inimestega suhelda ja kontakte sõlmida. «Messile ei tasu ummisjalu tõtata. Eriti mitte kohe esimesel aastal oma stendiga,» hoiatas ta.

Mitmel välisturul on läbilöök tulnud alles pärast korralikke referentse suurtelt plaadifirmadelt, kellele Baltic Disc midagi tasuta kinkinud pole. Parimal juhul on osadele klientidele pakutud esimest tellimust korduvtellimuse hinnaga. Suurte plaadifirmade juhtidega pole aga alati olnud kerge nende endi kodumaal kontakti saada, möönis Puur. Suureks abiks on olnud rahvusvaheliste konverentside ja muusikafestivalide ajal toimunud varahommikused kohtumised ööklubi baarileti ääres.

«Selle aasta seitsme kuuga liitus meie tellijate listi 130 uut klienti, uued on umbes pool meie kõigist klientidest. Nendest, kes päringu teevad, tuleb 65 protsenti ka tellimusega tagasi,» rääkis Puur. «Põhimahu annavad aga suur- või regulaarkliendid, kes tellivad iga nädal või regulaarselt midagi.»

Selleks, et päringuid kasvatada, on aga oluline oma eri toodete lõikes kõrgel positsioonil Google otsingumootoris, märkis Puur.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles