Innovaatilised firmad kasvavad vähemuuenduslikest konkurentidest kiiremini

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Firmad ootavad paremaid tulemusi.
Firmad ootavad paremaid tulemusi. Foto: SCANPIX

Maailma Majandusfoorumi aastakohtumisel Hiinas Dalianis avalikustatud PwC esinduslik innovatsiooniuuring näitab otsest seost ettevõtete innovaatilisuse ja nende käibe kiire kasvu vahel. Seejuures erineb tänane innovatsioon oluliselt viie aasta tagusest.

Tänapäeval mõistetakse innovatsiooni sootuks avaramalt, kui pelgalt uute toodete või tehniliste lahenduste väljamõtlemist. Innovaatilistes organisatsioonides mõeldakse avatult ja otsitakse aktiivselt paremaid lahendusi muuhulgas ka ärimudelile, sisemistele protsessidele ja klienditeenindusele. Seejuures on innovatsioonist, mis aastate eest oli pigem arenenud riikide juhtivate tehnoloogiafirmade ning tarbekaupade tootjate pärusmaa, saamas peavoolu teema kõikjal maailmas. Kui viie aasta eest nägid globaalsed suurfirmad oma äri peamise kasvumootorina laienemist Hiinasse, siis täna nähakse suurimat kasvupotentsiaali just innovatsioonis.

PwC uuring näitab, et kõige innovaatilisemate ettevõtete müügikäibe kasv ületab oma majandusharu keskmise kahekordselt ning vähem-innovaatiliste ettevõtete käibe kasvu kolmekordselt. Mihkel Lauk, PwC juhtiv ärinõustaja, ütles uuringut kommenteerides, et huvipakkuv on fakt, et juhtivatest novaatoritest vaid viiendik käsitleb innovatsiooni mitteformaalse tegevusena, valdaval enamusel on seevastu hästi läbimõeldud ja defineeritud innovatsioonistrateegiad, mille täitmist juhtkonna tasemel jälgitakse ja hinnatakse. «Selles kontekstis pole vaja mõõdukat ettevõttesisest bürokraatiat peljata – rahvusvaheline kogemus näitab, et see on vähem halb kui täiesti  kaootiline innovaatilisus,» ütles Lauk.

Ettevõtete innovatsiooniuuringus osales 1757 tippjuhti 30st riigis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles