Ministeerium: Soome esitatud info on vastuoluline

Liisu Arumäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rahvusvaheliselt väljatöötatud laevateedele esitatavate soovituslike nõuete ignoreerimine võib halvemal juhul kaasa tuua katastroofilisi tagajärgi. Pildil LNG mahutid Jaapanis.
Rahvusvaheliselt väljatöötatud laevateedele esitatavate soovituslike nõuete ignoreerimine võib halvemal juhul kaasa tuua katastroofilisi tagajärgi. Pildil LNG mahutid Jaapanis. Foto: Reuters / Scanpix

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) sõnul on ebatäpne eilne Soome gaasiettevõtte Gasum teade, mille kohaselt põhinevad Inkoo LNG terminali  keskkonnamõju hindamise protsessi käigus Eesti ametkondade tõstatatud probleemid vigastel andmetel või asjaoludel.

MKMi nõuniku Rasmus Ruuda sõnul on Eesti ametkonnad seni lähtunud eeldusest, et planeeritava terminali juurde viiva laevatee sobivuse hindamisel lähtub ka Soome Maailma Veetranspordi Infrastruktuuri Assotsiatsioon (PIANC) väljastatud soovitustest. «Nimetatud soovitused käsitlevad LNG transportimiseks kasutatavatele laevateedele esitatavaid ohutusnõudeid ning seavad konkreetsed piirväärtused minimaalselt nõutavale laevatee süvisele ning laiusele. Gasumi eksperdid ei vaidlustanud, et nende soovituste järgimine eeldaks mahukat ning kulukat laevatee süvendamist ning miljonite kuupmeetrite pinnase eemaldamist, kuid teatasid üllatuslikult, et Soome ei kavatse järgida rahvusvaheliselt ohutu meretranspordi tagamiseks väljatöötatud soovitusi ning ei pea seetõttu vajalikuks Inkoo sadamani viiva laevakanali süvendamist. On levinud praktika, et tavalistest tankeritest oluliselt kallimaid LNG tankereid kindlustavad ettevõtted nõuavad laevaomanikelt aluste navigeerimisel PIANC soovituste ranget järgimist,» räägib Ruuda.

«Ka Eesti teadlaste märkus terminalini viival kitsal laevateel esinevate valdavalt ebasoodsate ning navigeerimist raskendavate tuuleolude kohta ei leidnud veenvat ümberlükkamist. Soome poole esitatud info oli vastuolus Soome enda juhtivate mereteadlaste detailselt dokumenteeritud ning varasemalt publitseeritud infoga,» lisab ta.

Ruuda sõnul võib rahvusvaheliselt väljatöötatud laevateedele esitatavate soovituslike nõuete ignoreerimine, keerulised jääolud ning navigeerimist raskendava tuule koosmõju halvemal juhul kaasa tuua katastroofilisi tagajärgi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles