Optimistlikul Opelil on kõrged kasumiplaanid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Opeli uus juht Nick Reilly.
Opeli uus juht Nick Reilly. Foto: Reuters / Scanpix

Hiljuti Opeli etteotsa määratud Nick Reilly seadis firmale järgmiseks neljaks aastaks ambitsioonikad kasumieesmärgid.


Reilly ütles Financial Timesile, et Opel ja Vauxhall püüdlevad selle poole, et jõuda nelja aastaga 4-5 protsendise tegevuskasumini.

«Kui meil hästi läheb, siis peaks kasumimarginaal tulema vähemalt 4-5 protsenti, mis oleks investeeringute ja kapitali pealt päris hea tootlus. See ei tohiks üle nelja aasta aega võtta,» ütles Reilly innukalt ja veendunult.
Analüütikute arvates on Reilly tegevuskasumi marginaali eesmärk - mis mõõdab kasumit enne makse, intresse ja kulumit käibe suhtes - üsna ambitsioonikas.

Credit Suisse autoanalüütik Arndt Ellinghorst pidas seda väga riskantseks plaaniks. «Massituru autotootja võib jõuda 4-5 protsendise tegevuskasumini siis, kui kõik tingimused on ideaalilähedased, kui tootetsükkel on tipus ja nõudlus haripunktis,» ütles ta.

Reilly ütles, et 2010. aasta tuleb Opelile kindlasti veel raske, kuna siis saavad ühele poole kõik Euroopa «romuprogrammid». Aga 2011. aastaks loodavad nad ots osaga kokku tulla ning alates 2012. aastast juba korralikku kasumit teenida.

General Motors tegi Opeli osas kuus nädalat tagasi täieliku kannapöörde ning jättis selle endale alles, taganedes ootamatult oma kindlana paistnud otsusest see Kanada autoosadefirmale Magna maha müüa.

Reilly käib varsti välja 3,3 miljardi euro suuruse ümberkorraldusplaani, mis näeb ette umbes 8500 töökoha kärpimist Euroopas jaanuari keskpaigaks.

Reilly, kes varasemalt juhtis GMi kõiki rahvusvahelisi operatsioone, rõhutas, et tootmisvõimsuse vähendamine ei ole veel kogu plaan. Ta ütles, et Opelil on varuks palju põnevaid uusi autosid ning et järgmise kolme aastaga vahetatakse välja 80 protsenti senistest mudelitest.
Opelil on tagataskus ka kaks head võimalust väikeautode segmendis, mis on autode masstootjatele üks väheseid tõelisi kasvuvõimalusi.

Ta ütles, et Opel jätkab kindlasti Agila tootmist, mida nad teevad koostöös Suzukiga, kuid nad kavatsevad disainida endale ka uue ja stiilsema, noortele suunatud väikeauto.

Reilly sõnul keskendub Opel Euroopa turule. Samas näeb ta ette, et hiljem laienevad nad ilmselt ka Ladina-Ameerikasse, Lähis-Idasse või mujale Aasiasse.
Reilly on täis optimismi ning usub, et Opel saab Euroopa valitsustelt osa rahast, mis nad ümberkorraldusteks vajavad.

Kulude kärpimise läbirääkimised ametiühingutega olevat samuti sujuma hakanud, kuna viimased on oma esialgsest pettumusest - et GM Opeli endale jättis - nüüd juba üle saanud.

Copyright The Financial Times Limited 2009.  


Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles