Töötukassa eelarve kulud ulatuvad 3,2 miljardi kroonini

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Töötukassa juht Meelis Paavel.
Töötukassa juht Meelis Paavel. Foto: Liis Treimann.

Täna kogunenud töötukassa nõukogu kinnitas 2010. aasta eelarve, mille tulude poolel on 3,53 miljardit krooni ja kuludeks on planeeritud 3,2 miljardit krooni.


Töötukassa nõukogu esimehe Tarmo Kriisi sõnul parandati täna vastu võetud 2009. aasta lisaeelarvega valitsussektori eelarve positsiooni 140 miljoni krooni võrra ja 2010. aastal ületavad planeeritavad tulud kulusid 328 miljoni krooniga.

Tööturuteenustele on järgmiseks aastaks ette nähtud 402 miljonit krooni, millest olulise osa moodustavad teenused, mida töötukassa saab pakkuda inimestele koostöös tööandjatega: palgatoetus 79,9 miljonit krooni ja tööpraktika 39, 7 miljonit krooni.

Töötuskindlustushüvitisteks näeb eelarve järgmisel aastal ette 1,18 miljardit krooni, koondamishüvitisteks 310 miljonit krooni ning tööandja maksejõuetushüvitisteks 197 miljonit krooni.

Hüvitistelt makstava sotsiaalmaksu summa on 320 miljonit krooni. Töötukassa tegevuskuludeks on eelarves 194 miljonit krooni.

Tulude poolel peaks kindlustusmaksetest laekuma töötajate sihtfondi 1,64 miljardit krooni, sellest töötajate maksetena 1,61 miljardit krooni ja investeerimistuluna 30 miljonit kooni.

Tööandjate sihtfondi oodatakse 880 miljonit krooni, sellest tööandjate maksetest 867 miljonit krooni ja investeerimistuluna 13 miljonit krooni.

Eesti Töötukassa juhatuse esimees Meelis Paavel märkis, et järgmise aasta märksõnaks on tööandjate ja töötukassa senisest tihedam koostöö inimeste tööleaitamisel.

Täna kinnitatud eelarve oluliseks osaks on Euroopa Sotsiaalfondist kaasrahastatav tööhõiveprogramm, kogusummas 422 miljonit krooni, mille abil saab pakkuda inimestele senisest mitmekesisemaid tööotsimist toetavaid teenuseid.

Tähelepanu pööratakse ka ennetavatele tegevustele nagu mobiilne nõustamine ja koondamistele reageerimine.

Klientide paremaks teenindamiseks on plaanis jätkuvad infosüsteemi arendused ning kaasaegse töövahendusportaali loomine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles