Viking Line plaanib laevatellimust

Mari Kamps
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viking Line'i reisiparvlaev Mariella Helsingi sadamas.
Viking Line'i reisiparvlaev Mariella Helsingi sadamas. Foto: Peeter Langovits

Ahvenamaa Viking Line AB plaanitavast laevatellimusest võib saada päästerõngas Soome laevaehitusettevõtetele.


Laevafirma tegevdirektor Nils-Erik Eklund rääkis, et ettevõte kavatseb tellida uusi laevu Soomest, vahendas YLE. Esialgu pole valitsus pannud kokku rahuldust pakkuvat abipaketti laevaehitajatele.



Viking Line'i laevatellimustest on sahistatud juba mõnda aega. Viimati räägiti suvel, et et firma tellib kaks laeva Turu-Stockholmi liinile.

Firma plaane muretseda uusi laevu ärgitas tagant mitu asjaolu. Esiteks see, et laevad vananevad ja on liiga väiksed, et konkureerida Tallink Siljaga. Teine asjaolu on see, et 2015. aastal muutuvad karmimaks Läänemerel kehtivad keskkonnareeglid ja siis on Eklundi sõnul vaja uut tehnikat.

Kui rääkida praegustest uutest laevadest, kasvõi eelmisel aastal ehitatutest, siis tegemist on nende seaduste järgi juba vanaaegsed.

Eklundi jutu järgi sõltub palju ka riigi hoiakust laevaehitusfirmade aitamisel. Näiteks Euroopas teeb mõne riigi valitsus palju tõhusamat tööd, et nende laevaehitaja praeguses kõvas konkurentsis ellu jääks.

Sellepärast on Soome laevaehitustööstuse olukord keerulisem kui mujal Euroopas ja üldse kogu maailmas, selgitas Viking Line'i tegevjuht.

Soome valitsus alles kaalub, kuidas laevaehitajaid kõige paremini toetada. Selles valdkonnas on tööta tuhatkond inimest.

Viking Line oleks hea meelega tellinud juba eelmise laeva Soomest, kuid siis olid firmadel käed-jalad tööd täis ja võimalikku tellimust ei hakatud üldse arutamagi.

Praegu Hispaanias ehitatav reisiparvlaev jääb hiljaks vähemalt ühe aasta võrra. Hispaanlasi süüdistada ei saa, kuna Wärtsilä ei suutnud mootoreid õigeaegselt kohale viia.

Nils-Erik Eklund ei julge praegu aga kindlalt lubada, kas firma üldse tellib uusi laevu või mitte.

«Soome laevaehitustööstus on meie jaoks väga tähtis. Loodan, et selle konkurentsivõime on niisugusel tasemel, et mõistlik oleks sõlmida nendega tehinguid,» jutustas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles