Suurbritannia firmajuhid ei toeta ühisraha kasutuselevõttu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Suurbritannias on järjekordse eurodebati esile kutsunud “Ei eurole!” kampaania poolt tellitud avaliku arvamuse uuring, mis kinnitab, et vaid iga viies firma soovib euro käibelevõtmist riigis.

Eile toimus Londonis, Välispressi Assotsiatsioonis, debatt kahe euro käibelevõtu suhtes vastandliku kampaania esindajate vahel. Ühelt poolt esitas seisukohti peaminister Tony Blairi ja leiboristliku valitsuse poolt toetatud “Suurbritannia Euroopas”, ning teiselt poolt iseseisev kampaania “Ei eurole, jah Euroopale!”, mille töö on seadusega lubatud kuni referendumi läbiviimiseni euroga ühinemise asjus. “Ei” kampaania juht George Eustice on seisukohal, et Euroopa Liiduga liitumine tuleks hoida lahus eurotsooniga ühinemisest. “Arvan, et Eestil ja ka teistel kandidaatmaadel peaks olema õigus saada Euroopa Liidu liikmeks, ilma et sellega kaasneks nõudmine ühineda eurotsooniga.” Suurbritannias viiakse referendum läbi alles siis, kui varakantsler Gordon Browni poolt tellitud viis majandustesti näitavad, et Euroopa majandus on nö sünkroonis Suurbritannia majandusega. Käesoleva ettevõtjate arvamuse küsitluse valgusel on aga juba oletatud, et varakantsler Brown esitab viie majandustesti tulemused alles järgmise aasta teisel poolel, ning tõenäoliselt langetatakse selle põhjal otsus, et Suurbritannia pole ikka veel valmis eurotsooni osaks saama. Eestist rääkides rõhutab Geurge Eustice, et Eesti valitsus peaks läbirääkimistel olema järjekindel, et mitte loobuda seni väikeettevõtete tööd soodustanud maksuseadustest. Samas loodab ta ka seda, et Briti valitsus Eestit rohkem toetaks. “Sooviksin, et Briti valitsus seisaks rohkem Eesti eest ja ütleks, et jah, me tahame teid Euroopa Liidu liikmeina näha, ent mitte sellistel rasketel tingimustel, mida praegu esitatakse.” Kampaania “Suurbritannia Euroopas” direktor Simon Buckby kommenteerib aga, et kuna ettevõtjate arvamuse küsitlus oli “Ei” kampaaniale tehtud tellimustöö, siis tuleb selle tulemustesse suhtuda kriitiliselt: “Ma ei usu sellesse arvamusuuringusse. Kui selle maksab kinni “Ei” kampaania, siis on ju ootuspärane, et vastused on “Ei” kampaaniat rahuldavad.” Tõepoolest, debati kutsus esile “Ei” kampaania tellimusel firma ICM poolt läbi viidud ettevõtjate arvamuse uuring, mis näitab, et vaid 20% firmadest soovib, et peaminister Blair peaks Suurbritannia eurotsooni viima lähiajal, st selle parlamendi valitsusajal. Peamisteks vastasteks on väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted. Praeguse nõrga toetuse eurotsooniga ühinemisele on paljude arvamusel põhjustanud nõrk ministeriaalne toetus euro pooldajatele, teadmised majandusraskustest, mis eurole üleläinud maid on tabanud ning ettevõtete kohanemine tugeva naelsterlingi poolt seatud tingimustele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles