Majandussurutis kosutab internetikaubandust

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Internetikaubanduse populaarsus kasvab.
Internetikaubanduse populaarsus kasvab. Foto: Raigo Pajula.

Ajal mil tavapärane jaekaubandus majandussurutises kiratseb, saab internetikaubandus maailmas üha suuremat hoogu, sest tarbijad otsivad halbadel aegadel üha soodsamaid ostuvõimalusi, lisaks turgutab seda mobiiltelefonide kasutajate arvu kasv, hiinlaste ning reklaamiandjate üha kasvav aktiivsus, selgub OECD raportist.


Majanduskoostöö ja arengu organisatsioon OECD märgib raportis, et kokkuhoid internetiostudelt võib olla märkimisväärne. Nii võivad näiteks Briti, Saksamaa ja Prantsusmaa ostlejad elektroonikakaupu, DVDsid ning riidekaupu interneti vahendusel tellides hoida kokku 17 protsenti kuludest, vahendab AFP.

USAs kasvas 80 jaekaubandusettevõtte müük internetis tänavu esimeses kvartalis keskmiselt 11 protsenti. Neist ühe, Craigslisti tänavuseks müügimahuks prognoositakse 100 miljonit dollarit ehk ligi neljandiku võrra mullusest enam. Amazoni müügikäive oli esimeses kvartalis 177 miljonit dollarit ehk 24 protsenti eelmise aasta sama aja tulemusest rohkem. 

OECD prognoosib Forresteri uuringule tuginedes, et Lääne-Euroopa tarbijate ostude maht kasvab 2014. aastaks 123,1 miljardi euroni, mis teeb keskmiseks aastaseks kasvuks 9,6 protsenti.

Internetikaubanduses on hüppe teinud ka Hiina. Nii kasvas riigi selle ala juhtiva tegija Alibaba grupi tehingute maht veebruaris aastatagusega võrreldes 131 protsenti.

OECD sõnutsi annab e-kaubanduse turgutamisse oma osa üha kasvav mobiiltelefonide kasutamine. Nii kasvas mobiilikasutajate arv arenenud riikides 1993 ja 2007. aasta vahel keskmiselt 30 protsenti aastas.

Internetikaubandust pärssivate teguritena nimetab OECD muret isikuandmete võimaliku lekkimise pärast, keeleprobleeme, kohaletoimetamistasusid ning maksuküsimusi.

OECD hoiatab kaubanduses traditsiooniliselt aktiivse jõuluhooaja valguses, et internetist ostetud kaubad ei pruugi jõuluvana kingikotti jõuda ning lisaks võivad teie krediitkaardiandmed sattuda kurjamite kätte.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles