Poeketid hullutasid hinnalangusega

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ehitusmaterjalide kauplus Espak.
Ehitusmaterjalide kauplus Espak. Foto: Mihkel Maripuu

Möödunud nädalavahetusel langetasid pea kõik suured poeketid hindu ja meelitasid inimesi oma palgaraha kibekähku käest andma.



Viimaste kampaaniatega on saadud kogemus, et kuu lõpus, kui inimestel arved makstud ja enamik palgast kulutatud, pole mõtet kampaaniat teha – võtta tuleb siis, kui võtta on. Ka torkavat silma, et emotsionaalseid oste on vähem, enamasti tullakse kampaania ajal ostma seda, mida juba pikalt tahetud.



Rimi nädalaalguse ja -lõpu sooduskampaaniad kasvatavad müüki tavaliselt 25–30 protsenti, mõnda toodet on aga müüdud sellal koguni mitusada korda enam. Näiteks müüb poekett lõhet ühel nädalavahetusel tavaliselt sadakond kilo, sooduskampaania ajal on aga müünud kuni 40 tonni. Enamiku kampaaniatoodete müük kasvab kaks kuni kümme korda.



Rimi kommunikatsioonijuhi Evelin Mägioja sõnul tekib madalam hind koostöös tootjatega, kes solidaarselt kaupmeestega oma juurdehindlust vähendavad.



Mägioja lisas, et kampaaniast võidab ka tootja, kelle kaupa kampaania ajal paremini märgatakse. «Meil on müügil üle 35 000 toote ja tõenäosus, et just selle tootja kaupa ostetakse, on tavaliselt väike.»



Vastakad hinnangud


Mägioja sõnul on kampaaniatoodete puhul sageli raske ette näha, kui palju seda ostetakse. Näiteks sai viimati kaelakarbonaad pühapäevaks otsa, vahel on puudu tulnud ka kalast. Sel juhul võetakse reklaam meediast ära ja poodidesse pannakse vabandussildid. Ülejäägi korral müüakse kiiresti riknevat toodet soodushinnaga edasi, aga näiteks pesupulber või kohv pannakse müügile tagasi tavahinnaga.



Konkureeriva poeketi Prisma turundusjuht Kadri Lainas tõmbas aga sellisele kampaanialikkusele vee peale. Tema sõnul pole õige müüa mingit kaupa lühikest aega väga odava hinnaga, sest raske on prognoosida, kui palju seda kulub. «Kui kaupa jääb üle, on hädas kauplus, kui tuleb puudu, on pettunud klient,» sõnas ta.



Teiseks juhtis Lainas tähelepanu suurtele reklaamikuludele, mille klient teisi kaupu kallimalt ostes kinni maksab. «Meil on püsivalt soodsad hinnad,» väitis ta.



Ehitusmaterjalide poed


K-Rauta ja Espak alandasid nädalavahetuseks kõigi toodete hindu ühtviisi 20 protsenti. K-Rauta juhataja Alo Ivask ütles, et praegu on raske üksikute kaubagruppidega tähelepanu võita ning seetõttu eelistati selget ja lihtsat kampaaniat. Ehitusmaterjalide müük on aastatagusega võrreldes kahanenud viiendiku võrra.



Kahe teraga mõõk


Ivaski sõnul kasutavad võimalust asi pisut odavamalt kätte saada need, kes ostu juba pikalt planeerinud. Rohkem osteti tema sõnul tööriistu ja kodukaupa.



Hinna langetamine viiendiku võrra on Ivaski sõnul kaubaketile üsna valus ja teenistus sellal piiri peal, sest kasumimarginaalid on ehitusmaterjalide müügil viimasel ajal nagunii väga napid. «Osa kaupu tuleb müüa miinusega, teistele saab juurde panna,» selgitas ta.



Espaki kaubandusdirektor Ivar Pikk ütles, et praegusel tundlikul ajal, kui hind on põhiline poodimeelitaja, on sellised kampaaniad väga vajalikud. Kaupmehel võimaldab soodusmüük suviseid laovarusid vähendada, kliendil aga vajamineva kauba odavamalt kätte saada. «Rahul on mõlemad,» lausus ta.



Espaki värviosakonna müügijuht Raul Keinast ütles, et sooduskampaaniad on eelkõige mõeldud tavaklientidele. «Selle aasta trend on, et inimene palkab küll ehitaja tööd tegema, kuid materjalid ostab ise, hoides nii raha kokku. Selline klient jälgib hoolega hindu,» rääkis Keinast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles