FT: General Motorsi juht Euroopas astub tagasi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
General Motorsi Euroopa juht Carl-Peter Forster 4. novembril Berliinis kuldse ratta auhinnagaalal Saksa pühapäevalehe Bild am Sonntag autoauhinna üle rõõmustamas.
General Motorsi Euroopa juht Carl-Peter Forster 4. novembril Berliinis kuldse ratta auhinnagaalal Saksa pühapäevalehe Bild am Sonntag autoauhinna üle rõõmustamas. Foto: AFP / Scanpix

General Motorsi Euroopa juht Carl-Peter Forster loobub oma ametist vaid paar päeva pärast seda, kui USA autotootja otsustas jätta Opeli ja Vauxhalli müümata.


GM teatas, et Forster lahkub ettevõttest, kuid nõustab GMi sobiva mantlipärija otsimisel. Ajutiselt hakkab teda arvatavasti asendama GMi rahvusvaheliste operatsioonide juht Nick Reilly.

Raputused juhtkonnas järgnevad GM nädala alguses tehtud kannapöördele, millega ettevõte otsustas jätta alles Opeli ja selle Ühendkuningriigi tütarfirma Vauxhalli ning ei kiitnud heaks nende enamusosaluse müüki Kanada Magna Internationalile ja Vene Sberbankile.

Otsus vallandas Saksa valitsuse ja ametiühingute vihapursked. Kursimuutust kritiseeris ka Venemaa.
59-aastasel Reilly'l on võimeka restruktureerija reputatsioon. Samas seisab ta aga vastakuti hirmutava ülesandega võita Saksa tööliste vastuseis ja tuua ettevõttesse pööre olukorras, kus kõigile suurtele autotootjatele ennustatakse tulevaks aastaks väiksemaid müüginumbreid.

GM ütles eile õhtul, et nad hakkavad «otsekohe väljastpoolt» endale Euroopa töö jaoks uut juhti otsima. Lähedalseisvate allikate sõnul paneb GM Opel/Vauxhalli jaoks parasjagu kokku üleminekumeeskonda, kes vastutab ümberkorraldamisplaani koostamise eest nädala jooksul.
Praeguseks ei ole selge, millist rolli - kui üldse - saab ümberkorraldusplaanis mängima Opeli praegune juht Hans Demant.

Forster, kellest sai GMi Euroopa osakonna juht viis aastat tagasi, pani peamise rõhu autode kvaliteedi parandamisele ning toetas südamest plaani müüa Saksa autotootja Kanada autoosadevalmistajale Magna. Ühtlasi kritiseeris ta teravalt GMi juhatuse kannapööret.

Ühe GMi insaideri sõnul oli ta tõeline Opeli eest võitleja, kuid lõpupoole sõbrustas ta liiga palju Magnaga.
Fosteri lahkumine rõhutab üha teravnevat vastasseisu GMi ja tema sakslastest töötajate vahel, kes igatsesid oma USA tööandjast lahku lüüa.
GMi juht Fritz Henderson möönis nädala alguses, et pikaleveninud ebaselgus Opeli saatuse osas on pingestanud suhteid ametiühingutega. «Meil seisab siin ees paras ports suhete klaarimist,» tõdes ta.

Olukorraga kursis olevate allikate sõnul sõidavad Henderson ja Reilly tuleval nädalal Saksamaale, et kohtuda silmast silma Opeli ametiühingujuhi Klaus Franziga ning üritada ühinguid maha rahustada.

Ühtlasi kohtuvad nad ka Saksa valitsusega, et kõneleda võimalikust riigiabist Opelile. Saksa valitsusametniku sõnul ootab Berliin GMilt Euroopa töö ümberkorralduste plaani tuleval nädalal. Ta andis mõista, et riiklik abi jääb tõenäoliselt üsna väikeseks, kuna «GM on ilmselt taas heas finantsilises vormis».

GM ütles nädala alguses, et ta vajab riigilt Opel/Vauxhalli ümberkorraldamiseks 3 miljardit eurot laenuraha - mis võib tuua kaasa 10 000 töökoha kaotamise ehk viiendiku töötajate koondamise.

Copyright The Financial Times Limited 2009.  

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles