Kümme imelikuna tunduvat soovitust kuulsatelt juhtidelt

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jeff Bezos
Jeff Bezos Foto: SCANPIX

Tihti töötavad tavaloogikaga vastuvoolu liikuvad nõuanded kõige paremini, kuna lubavad saavutada oluliselt teistsuguseid tulemusi. Pärnu Konverentside ajaveeb vahendab kümmet soovitust maailmakuulsatelt mõtlejatelt ja ettevõtjatelt.

Ettevõtja, investor ja esseist Paul Graham: ära mõtle suurelt. Kogemused näitavad, et parim viis suurte asjade saavutamiseks on alustada väikestest asjadest, näideteks Facebook ja Apple, mis just nii alguse said. Pole mõtet luua suuri ja täpseid kujutluspilte, kuna need ei pea paika.

Mõtleja, blogija ja mitmete bestsellerite autor Leo Babauta: ära sea eesmärke. Eesmärgid ja saavutused pole omavahel korrelatsioonis. Eesmärgid suunavad inimese kindlale rajale, samas kui vabadus loob uusi ja ootamatuid võimalusi. Vabadus sunnib inimest leidma oma kutsumuse.

SurveyMonkey juht Dave Goldberg: Lõpetage tööpäev kell viis. Goldberg ise lahkub kontorist iga päev kell viis selleks, et olla perekonnaga. Arvuti lülitab ta uuesti sisse alles järmisel hommikul kell üheksa.

USA ärimagnaat, SpaceX looja ja juht Elon Musk: otsige negatiivset tagasisidet. Tema arvates teevad inimesed suure vea ignoreerides konstruktiivset ja negatiivset tagasisidet kasvõi minimaalsetes doosides.

Amazoni juht Jeff Bezos: muutke sageli oma arvamust. Inimesed, kellele jääb õigus, muudavad tihti enda mõtteviisi ja arvamusi. Järjepidevus pole tingimata positiivne iseloomuomadus.

USA ettevõtja, ingelinvestor ja mitmete bestsellerite autor Tim Ferriss: ära panusta äris vaid ühele kaardile. Oma äri alustamiseks ei pea loobuma päevatööst. Oluline on liikuvaid osi automatiseerida. Palgatöö – ettevõtja skaalale mahub palju erinevaid võimalusi.

Tehnoloogiaettevõtja Nate Kontny: püsi asja juures. Tavasoovitus alustada «põllu» harimisest pommitades tarbijaid ning inimesi küsimustega on Nate’i arvates utoopia, sest keegi ei suuda mõista äriideed 30 minutiga. Vaid ettevõtja ise suudab 24 tundi päevas probleemile mõelda.

USA ettevõtja, riskikapitalist, LinkedIn`i kaasasutaja Reid Hoffman: häbene prototüüpi. Esimene versioon tootest või teenusest ei pea olema perfektne, vaid turule tuleb kiiresti tuua miinimumversioon, mida pidevalt vastavalt tagasisidele täiustada.

USA ettevõtja ja äriraamatute autor Chris Buillebeau: anna hulljulge garantii. Liialt palju kardetakse kuritarvitusi, kuid enamus inimesi on ausad ja seepärast pole mõtet muretseda ebaausate pärast.

Briti ärimagnaat, Virgin Group`i asutajaRichard Branson: usalda kõhutunnet. Branson on jätkuvalt veendunud, et instinktid on parimad teejuhid äriidee hindamisel. Emotsioonid on head abimehed.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles