Schibsted müüb Eesti Meedia ettevõtte juhtkonnale

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Postimehe trükkimine.
Postimehe trükkimine. Foto: Margus Ansu

Norra meediakontsern Schibsted müüb Baltimaade suurima meediakontserni Eesti Meedia kõik aktsiad ettevõtte juhtkonna ja Margus Linnamäe loodud ettevõttele.

Pooled teatasid esmaspäeval, et on alla kirjutanud lepingule, millega Meedia Holding OÜ omandab ASi Eesti Meedia. Uuest omanikfirmast kuulub 50 protsenti TAMM  Meediale ja 50 protsenti UP Investile, mille omanik on Margus Linnamäe. Juhtkonna liikmete moodustatud TAMM Meediast omab Eesti Meedia juhatuse esimees Mart Kadastik 58 protsenti, Eesti Meedia juhatuse liikmed Toomas Issak ja Meelis Luht ning Kroonpressi juht Andres Kull igaüks 14 protsenti.

Saavutatud kokkuleppe järgi on ASi Eesti Meedia väärtus ligi 30 miljonit eurot, tehing hõlmab kõiki Schibstedile kuulunud Eesti, Läti ja Leedu ettevõtteid, teatas Eesti Meedia.

Schibsted teatas Oslo börsile, et kajastab oma raamatupidamises tehingu tulemusena kolmandas kvartalis 26 miljoni euro suuruse kahjumi.

«Schibsted oli Eesti Meedia omanik viisteist aastat,» ütles Schibstedi juht Rolv Erik Ryssdal. «Oleme uhked, et selle aja jooksul on Eesti Meedia arenenud tugevaks ja strateegiliselt hästi positsioneeritud meediagrupiks Eestis ja Baltikumis.»

Eesti Meedia juhatuse esimees Mart Kadastik avaldas rahulolu, et mõnda aega kestnud ebamäärasus on nüüd lõppenud.

«Meil on väga hea meel, et Schibsted hindas võimalikest tulevikukavadest kõige elujõulisemaks just meie pakutut,» märkis Kadastik. «Eriti suurt rõõmu teeb see, et nüüd kuulub Eesti Meedia omanikeringi seni põhiliselt ravimiärimehena tuntud Margus Linnamäe, kellega meil on ühine arusaam ajakirjanduse rollist ja väärtustest üldisemalt.»

Margus Linnamäe ütles, et meediaärisse sisenemine on tema jaoks loomulikult uudne olukord.

«Tegemist on huvitava ja perspektiivika investeeringuga,» hindas Linnamäe. «Kuid selle äratasuvus pole ainult rahaliselt mõõdetav. Kui tahame, et elukeskond Eestis oleks terve ning demokraatia ja vabadus püsiks, siis vajame majanduslikult tugevat ja missioonitundelist meediat. Siit ka meediaga seotud inimeste, teiste seas omanike, suur vastutus.» 

Eesti Meedia on Baltikumi suurim meediaettevõte, mille käive oli 2012. aastal ligi 80 miljonit eurot. Eesti Meedia gruppi kuuluvad Postimees, Kanal 2, Trio (Kuku, Elmar jt) , maakonnalehed (Pärnu Postimees, Sakala jt), trükikoda Kroonpress, kuulutuste portaal Soov, 50 protsenti Õhtulehest, Ajakirjade Kirjastusest ja Express Postist, samuti Läti ja Leedu juhtivad online-ettevõtted (Plius, 15 Min, TVNet) ning Leedu suurim ajakirjade kirjastus ŽLG.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles