Microsoft ei saa eirata Nokia domineerimist arenevatel turgudel

Liisu Arumäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nokia domineerib Indias.
Nokia domineerib Indias. Foto: Reuters / Scanpix

Nokia mobiiliäri omandamine annab Microsoftile kontrolli oma peamise Windowsi nutitelefoni partneri üle, kuid jätab õhku rippuma küsimärgi ühe suure osa Nokia äritegevuse üle: Nokia odavad ja lihtsad telefonid, mis valitsevad endiselt arenevatel turgudel, nagu näiteks India, vahendab Reuters.

Microsofti tegevjuht Steve Ballmer on öelnud, et näeb selliseid telefone, mida Nokia tarnis eelmises kvartalis rohkem kui 50 miljonit, vaheetapina kallimatele telefonidele üleminekul.

Analüütikute sõnul on seda kergem öelda, kui teha.

Nende hinnangul pole Microsoftil lihtsalt Nokia jaemüügi ja tarneahela kogemust Soome ettevõtte jaoks kõige olulisematel turgudel.

Asjakohane näide on India. Nokia on Indias tegutsenud 1990-ndatest ning sai sealt seitse protsenti oma eelmise aasta tulust, Ameerika Ühendriigid genereerisid tulu vaid kuus protsenti. Nokia India juured on sügaval: ta on esindatud 200 000 müügikohas, 70 000 neist müüb ainult Nokia seadmeid.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles