Saku on jätkuvalt Eesti õlleturu liider

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Klaas Saku õlut.
Klaas Saku õlut. Foto: Egert Kamenik.

Uuringufirma Nielsen andmetel oli Saku Õlletehas 41,2 protsendi suuruse turuosaga Eesti õlleturu liider.


Saku Õlletehase juhatuse esimees Veli Pekka Tennilä avaldas heameelt, et hoolimata omatoodete kasvust, on Saku Õlletehas turuliidrile kohaselt endiselt keskendunud kvaliteetbrändide kasvatamisele ja selles ka edukas olnud. «Saku Õlletehase väärtuseline turuosa kvaliteetbrändide segmendis on oma lähimast konkurendist peaaegu viiendiku võrra suurem,» lisas ta.



Samuti selgus uuringust, et kauplusekettide omatoodete (private labelite) osakaal 2009. aastal on kasvanud märkimisväärselt. Kasvu põhjused tulenevad peamiselt majandusolukorrast ning sellega kaasnevast tarbijate soovist osta odavamaid tooteid.



Saku Õlletehas investeeris tänavu 70 miljonit krooni uutesse õllepruulimise seadmetesse ja tehnoloogiasse, mis võimaldas arendada nii õllede kvaliteedi- ja maitseomadusi kui pakendit.



A. le Coqi juhatuse esimees Tarmo Noop ütles, et kui arvestada üksnes omatoodangut, edastab Saku tõepoolest protsendiga Tartu õlletehast. Kui aga arvesse võtta kogu müük ja ka

private label

, on pilt teistsugune ja A. le Coq 4-5 protsendiga konkurendist ees. «Eks meil ole ikka nii, et kord nemad ja siis jälle meie peal,» lausus ta.

Kaks viimast aktsiisitõusu on vähendanud Eesti õlleturu mahtu Noobi sõnul viiendiku võrra ja kui uuest aastast kavandatav uus tõus teoks saab, langeb see veel 10 protsenti. See aga suurendab niigi karmi konkurentsi veelgi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles