Elektriraudtee vahetab välja kogu rongipargi

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriraudtee müügi- ja arendusdirektori Kuldar Väärsi sõnul tuuakse liinidele 13 eurorongi.
Elektriraudtee müügi- ja arendusdirektori Kuldar Väärsi sõnul tuuakse liinidele 13 eurorongi. Foto: Raigo Pajula

Hiljemalt 2013. aastaks vahetab Elektriraudtee välja kogu Riia vagunitehases toodetud vagunipargi, amortiseerunud veeremi asendamine madalapõhjaliste rongidega toob kaasa vajaduse ringi ehitada Harjumaa perroonid.

Elektriraudtee AS-i müügi- ja arendusdirektori Kuldar Väärsi sõnul on kavas liinidele tuua 13 nelja-viievagunilist rongi, mille konditsioneeriga varustatud salongides ootavad sõitjaid pehmed istmed ja kus igas rongis on korralik tualett, kirjutab Eesti Päevaleht.

Rongide soetamiseks on riigile kuuluv äriettevõte esitanud taotluse toetuse saamiseks transpordi- ja keskkonnainfrastruktuuri projekte rahastavast ühtekuuluvusfondist. Ühe rongi hinnaks arvestatakse sada miljonit krooni.

Uute rongide kasutuselevõtu eelduseks on ka 62 perrooni ümberehitus, mis maksab hinnanguliselt 177 miljonit krooni.  

Peale perroonide projekti esitas Eesti Raudtee ministeeriumile ühtekuuluvusfondist toetuse saamiseks taotlused Tallinna-Paldiski ja Keila-Vasalemma lõigu kontaktvõrgu rekonstrueerimiseks 372 miljoni krooni eest ning Aegviidu-Tapa kontaktvõrgu rajamiseks 367 miljoni krooni eest.

Kui kõik kolm taotlust rahuldatakse, seisab Eesti Raudtee probleemi ees, kust leida omaosaluseks vajalik 187 miljonit krooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles