Saksamaa luksusautode Audi, BMW ja Daimleri müük augustis küll mullu sama ajaga võrreldes vähenes, kuid oluliselt vähem kui majanduskriisi varasematel kuudel ning autofirmad loodavad lähikuudel langustrendist välja tulla.
Saksamaa luksusautode müügilangus aeglustus
Maailma populaarsema luksusauto BMW müük vähenes augustis aastataguse ajaga võrreldes ligi kümnendiku 91 790ni, vahendab AFP.
Daimleri müük kahanes 13 protsenti 73 200ni ja Audi müüs augustis 65 000 autot, mis jääb aastatagusele tulemusele vaid 2,7 protsendiga alla.
«Olen ettevaatlikult optimistlik, et suudame järgnevatel kuudel taas kasvurajale pöörduda,» lausus BMW müügidirektor Ian Robertson. Daimleri müügikasvu loodab ka Mercedes-Benzi müügijuht Klaus Meier.
Luksusautode müük ei ole valitsuse erinevatest turgutusmeetmetest väikeste ning keskkonnasõbralike autodega samaväärset kosutust leidnud.
BMW ja Audi toonitasid paranenud müüginumbreid Hiina turul ning Audi kinnitas, et jätab selleks aastaks seatud 900 000 auto müügi eesmärgi muutmata.
BMW müüs augustis Hiinas 9000 autot ehk kahe kolmandiku võrra aastatagusest rohkem. Audi oli sealsel turul siiski populaarsem ning selle kaubamärgi sõiduriistu müüdi 13 300, mis on mullu sama ajaga võrreldes 35 protsenti enam.