EAS on poolaastaga uusi ideid toetanud 2,54 miljardi krooniga

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EAS
EAS Foto: EAS

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) on tänavu esimese poolaasta jooksul toetanud uusi ideid enam kui 2,54 miljardi krooniga.


EASi juhatuse esimehe Ülari Alametsa sõnul on rahaliselt enim toetatud tehnoloogia arenduskeskuseid, ettevõtete tootearendusprojekte, investeeringuid külastuskeskkonda ning kohalike avalike teenuste arendamist.

«Heameel on tõdeda, et käesoleva aasta kuue kuuga oleme suutnud rohkem investeerimisotsuseid teha kui kogu 2008. aastal kokku. EASi 2009. aasta investeeringute kogumaht on 5 mld krooni. Esimese poolaasta tulemused annavad kindluse, et suudame Eesti majanduse jaoks vajalikud ressursid tõhusalt rakendada, » selgitas Alamets.

Ettevõtete tootearenduse- ja tehnoloogia võimekuse arendamisse on poole aasta jooksul investeeritud ligi 1,2 miljardit krooni. Juuni alguses said investeerimisotsused kaheksa tehnoloogia arenduskeskust kogumahus 904 miljonit krooni.

Toetatud tehnoloogia arenduskeskustesse on kaasatud ligi 100 Eesti ettevõtet, kellele luuakse eeldused, et neist saaksid uue majanduskasvu tingimustes suurimad tõusjad. Ettevõtete tootearendusse invetseeriti esimesel poolaastal  220 miljonit krooni ning selle toetuse abil on viimaste aastate jooksul välja töötatud mitmeid välismaal edukaks osutunud tooteid ja teenuseid.

Näitena võib nimetada ASi Regio mobiilse positsioneerimise teenused, mis on täna esindatud kõigis maailmajagudes. Meditsiinivaldkonnast on EAS toetanud näiteks Cellin Technologies OÜ nn rakuteraapia projekti, mis aitab vigastusi ravida inimeselt endalt võetavate rakkudega. Crystalsol OÜ töötab aga välja  päikesepatareisid, mida saaks kasutada ka aknasirmina ja kardinana ning mille eesmärgiks on katta soodsalt ja mugavalt oluline osa maja olmeenergiatarbest.

Üle 60 miljoni on esimese poolaasta jooksul investeeritud turismisektori arendamisse, sh 33 miljonit krooni Eesti kui reisisihi tuntuse suurendamiseks. Korraldatud on lõpptarbijatele suunatud reklaamikampaaniad Saksmaal, Lätis ja Leedus, mais toimus Soomes Eestit tutvustav vabaõhuüritus«Viro kutsuu kylään!» ehk «Eesti kutsub külla!».  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles