Eesti veebipoodnikud on julged investeerima ja sisenema uutele turgudele

, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Buduaari e-pood.
Buduaari e-pood. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Eesti E-kaubanduse Liidu läbi viidud küsitlus kinnitab, et siinsed e-kauplejad on oma investeeringuplaanides julged ja plaanivad laienemist juba ka näiteks USA-sse ning Itaaliasse.

Lähema kolme aasta jooksul plaanivad 2/3 küsitlusele vastanud Eesti e-poodnikest laieneda või hakata tegutsema mõnes välisriigis. Valdavalt kavatsetakse vallutada küll lähiturge (Soome, Rootsi, Läti, Leedu), kuid küsitlusele antud vastustes olid esindatud ka USA, Inglismaa, Saksamaa, Hispaania, Venemaa, Itaalia, Norra.

Plaanitavate investeeringute mahtudes ollakse esialgu ettevaatlikud (ligi 60 protsenti) vastanutest prognoosib investeeringuid vahemikus 1000-5000 eurot, kuid üle 20 protsendi vastajatest plaanib lähiturgudel tegutsemise alustamisse paigutada vahendeid 10 000-100 000 eurot ja rohkemgi.

E-sigarette müüva Elgery Group OÜ ja SKYsmoke kaubamärgi üks omanikest Oliver Lehtsaar avas oma ettevõtte laienemise plaane: «Tahame müüa SKYsmoke kaubamärki nii paljudes riikides kui võimalik. Hetkel on käimas USA-s läbirääkimised, mis peaks andma usalduse kaubamärgi müügiks teisel pool suurt lompi. Meie kindel eesmärk on olla ka Euroopas kaubamärk number 1.»

Uutel turgudel tegutsemise eduks on kindlasti põhjalik turu-uuring ning veebipoodnike jaoks kõige olulisema asjana klientide usalduse võitmine. Oliver Lehtsaare sõnul tagab edu süsteemne hästi planeeritud tegevus ning õigete prioriteetide seadmine.

Küsitlust läbi viinud Eesti E-kaubanduse Liit on loodud 2008 aastal, et aidata kaasa Eesti e-kauplejate konkurentsivõime suurenemisele läbi koostöö erinevate riiklike ning teiste sidusorganisatsioonidega, osaleda e-kaubanduse maine kujundamisel läbi internetist ostlemise alase teadlikkuse ja usalduse kasvatamise ühiskonnas.

Liitu kuulub hetkel ligi 70 tegutsevat e-kauplust ning Liidu üheks prioriteetsemaks tegevuseks on kvaliteedimärgise «Turvaline Ostukoht» tutvustamine ühiskonnale ja väljastamine kriteeriumitele vastavatele veebipoodidele.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles