Ehituskauplused purustavad võistu allahindluste rekordeid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Malle Kruuse tuli Bauhofi kaup­lusesse särki jahtima ja sai selle kätte 55 krooniga.
Malle Kruuse tuli Bauhofi kaup­lusesse särki jahtima ja sai selle kätte 55 krooniga. Foto: Raigo Pajula

Viimastel päevadel alanud suured soodus­kampaaniad annavad märku ehituskaupluste olelusvõitlusest, aasta pärast ei pruugi kõiki neid enam olemas olla.


«Seda, et mõni äri uksed sulgeb, küll välistada ei saa,» kinnitas eilsest kampaaniat alustanud K-Rauta juht Alo Ivask. «Kõigile enam ruumi ei jätku. Ma ei tahaks nimede üle spekuleerida, ilmselt oleme poole aasta pärast kõik oluliselt targemad.»


K-Rauta müüb homseni kõiki kaupu 20-protsendilise allahindlusega, Bauhofi kett alustas kümme päeva kestvat kampaaniat, kus hulk tooteid on müügis erinevate allahindlustega, juba üleeile.



Key Ehituskaupade ostu-müügijuht Kaire Liiv ütles, et tänavu on ehituskaupluste allahindlused suuremad kui varasematel aastatel. «Paistab, et keskmine allahindlusprotsent on ikka üle 30,» sõnas ta. Tema kinnitusel ei müü kauplused küll enamasti kaupa miinusega maha, kuid tegutsevad siiski nulli piiril.



Ehitusmaterjalide turu keerulist olukorda iseloomustab näide Võrust, kus mullu kevadel avas suure ehituskaupluse K-Rauta kaubamärgi all tegutsev Rautakesko ning tänavu kavatses teise suure kaupluse avada Bauhof.



Viimasel see aga plaaniks jäigi – hoone ehitati küll valmis, kuid koos kinnisvara- ja ehitusvaldkonnaga kokku kukkunud ehitusmaterjalide turg väikelinnas suurt kauplust enam avada ei lubanud.



Ja julgustavaid märke veel näha pole. Liivi sõnul oodatakse pigem ärevalt sügist, kui ehituskaupade müük on alati langenud ning pered seisavad laste koolisaatmise tõttu silmitsi muude suurte kulutustega.



«Kauplused opereerivad nulli ümber ning on ellujäämise küsimus, kes saab endale seda kauem lubada,» sõnas Ivask. «Kes ei saa, need hävivadki, sest pikalt selline asi jätkusuutlik pole, kauplustel on siiski ka omad ülalpidamiskulud.»



Võrreldes buumi ajaga pole kokku kuivanud üksnes raha hulk, mille kliendid ehituskauplustesse viisid, vaid muutunud on ka ostetava kauba sortiment.


«Tilkuva kraani vahetamisest ei pääse, aga tõsine majaehitamine on väga harv nähtus,» tõdes Ivask. «Pigem on ostud seotud remondivajadusega. Ning kui varem peeti lihtsamaks palgata ehitaja, siis nüüd üritatakse lihtsamad tööd ise ära teha, see on näha ka meie tööriistade läbimüügis.»



Liivi sõnul on paljud kliendid hakanud oste edasi lükkama, lootes hindade edasist langemist. Kodune Malle Kruuse tegi siiski täpselt vastupidi: kui tavainimene viskab reklaamposti prügikasti, siis tema uuris Bauhofi kampaania reklaami üksipulgi läbi.


Leidnud sealt soodsad särgid, sõitis juba kampaania teisel päeval Tallinnasse Peterburi tee Bauhofi. «Ekstra särgi pärast tulingi, siin maksab see 55 krooni, aga mujal 200,» sõnas ta rahulolevalt.



End «olude sunnil koduseks» nimetav Kruuse kinnitas, et jälgib kaupluste sooduskampaaniaid erilise hoolega. «Ma tõin isegi oma ema sooduskampaania pärast toidupoodi, ta ütles, et hoidis sellega kuu söögirahast tuhat krooni kokku,» meenutas Kruuse.



«Mina reklaame ära ei viska, uurin need läbi ja enamasti käin laupäeviti ostmas,» jätkas naine. «Kindlasti julgen teistelegi soovitada – kui saad ikka ostu pealt paar-kolmkümmend krooni kokku hoitud, on see suur asi.»



Ivaski kinnitusel on ehituskaupluste raske aeg siiski kasulik kliendile, kuna igaühel, kel võimalus uut kodu ehitada, on selleks suurepärane aeg. «Küllap praegune olukord ikka turgu korrastab, mis lõppkokkuvõttes on kõigile kasulik,» sõnas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles